اولین قدم برای تمرین بریتانیای بدون ملکه

شاهزاده ویلیام برای نخستین بار بود که در این مراسم حضور داشت

ملکه در طول دوران سلطنت تنها سه بار در این مراسم شرکت نداشت-HANNAH MCKAY / POOL / AFP

سیاست بریتانیا امروز شاهد رویدادی بود که می‌توان از آن به‌عنوان شبیه‌ترین وضعیت به آنچه پس از مرگ ملکه شاهدش خواهند بود نام برد.

ملکه ۹۶ ساله که مشکلات حرکتی دارد، سخنرانی تاریخی خود را در روز سه‌شنبه، دهم مه قرائت نکرد و شاهزاده ولز این سخنرانی را به نمایندگی از ملکه خواند.

در غیاب ملکه الیزابت دوم، شاهزاده چارلز، ولیعهد بریتانیا، سخنرانی مادرش را در مراسم افتتاحیه مجلس خواند و شاهزاده ویلیام هم در این مراسم همراه او بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 تصویری که امروز بریتانیایی‌ها از این مراسم دیدند ممکن است تا چند ماه دیگر جنبه رسمی‌تری پیدا کند و چارلز در مراسم بعدی گشایش به‌عنوان پادشاه حضور پیداکند، کامیلا پارکر ملکه جدید بریتانیا و ویلیام صاحب‌ عنوان ولیعهدی باشد.

شاهزاده چارلز برای نخستین بار وظیفه‌ مهمی که طبق قانون اساسی بر عهده رئیس کشور (در حال حاضر ملکه) است را بر عهده گرفت که او را در قامت پادشاه آینده به تصویر کشید.

شاهزاده ویلیام نیز نخستین بار بود که در این مراسم حضور داشت. دوک کمبریج با عنوان «مشاور » در افتتاحیه مجلس شرکت داشت.

اطلاع‌رسانی‌های دقیقی از وضعیت سلامتی ملکه توسط نهاد سلطنت انجام نشده است و مسائل مربوط به وضعیت او در بیانیه‌های رسمی تنها با عبارت «مشکلات حرکتی» بیان می‌شوند.

غیبت ملکه در مراسم رسمی مهمی مانند بازگشایی مجلس گمانه‌زنی‌ها را درباره اینکه شاید او در جشن‌های سالگرد تاج‌گذاری در اوایل تابستان هم غایب باشد تقویت می‌کند.

بیشتر از جهان