یونیسف: بیش از ۱۲ میلیون کودک سوری نیازمند کمک هستند

«بیش از شش و نیم میلیون کودک در سوریه محتاج کمک هستند، و این بالاترین رقم از ۱۱ سال پیش و زمان شروع بحران در آن کشور است»

از شروع جنگ داخلی سوریه بیش از ۱۳ هزار کودک به طور قطع کشته یا مجروح شده‌اند-Abdulaziz KETAZ / AFP

صندوق کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف، هشدار داد که شمار کودکان سوری نیازمند کمک در داخل و خارج سوریه به شمار بی‌سابقه ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.

این بیانیه می‌گوید که میلیون‌ها کودک در سوریه و کشورهای همسایه، در ترس و وحشت، و بی‌ثباتی به سر می‌برند.

بیانیه یونیسف می‌گوید: «بیش از شش و نیم میلیون کودک در داخل سوریه محتاج کمک هستند، و این بالاترین رقم از ۱۱ سال پیش و زمان شروع بحران در آن کشور است.»

به گفته صندوق کودکان ملل متحد «در سه ماهه نخست ۲۰۲۲، ۲۱۳ کودک سوری کشته یا مجروح شده‌اند، و از زمان جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱، بیش از ۱۳ هزار کودک به طور قطع کشته یا مجروح شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا به گزارش جدید سازمان ملل، در کشورهای همسایه سوریه که خود گرفتار بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی هستند، حدود پنج میلیون و ۸۰۰ هزار کودک سوری در فقر و سختی به سر می‌برند، و این در حالی است که قیمت نیازهای اولیه مانند خوراک، بویژه پس از جنگ اوکراین، رشد صعودی داشته است.

بیانیه فوق هشدار داد که همه اینها در حالی است که بیش از یک دهه پس از شروع جنگ ویرانگر داخلی در سوریه، اختصاص بودجه برای کمک‌های انسان‌دوستانه به مرور زمان کاهش یافته است.

یونیسف می‌گوید که کودکان سوری رنج زیادی را تحمل کرده‌اند و نباید بیش از این رنج بکشند.

تخمین زده می‌شود که جنگ در سوریه ‌تاکنون نیم میلیون کشته و میلیون‌ها آواره بر جای گذاشته است. درگیری‌های داخلی با سرکوب تظاهرات مردم معترض به حاکمیت توسط رئیس جمهور بشار اسد آغاز شد، و بعد با ورود قدرت‌های خارجی و گروه‌های مسلح شدت گرفت.

سازمان ملل متحد می‌گوید کودکان آسیب‌پذیرترین قشر در مناطق جنگی هستند و هر روز که می‌گذرد متحمل رنج مضاعف می‌شوند.