رئیس سازمان فضایی روسیه: مسکو می‌تواند ظرف نیم ساعت با حمله اتمی کشورهای ناتو را محو کند

«وجود اوکراین جدا از روسیه، ناگزیر آن را به ضد روسیه و سکوی پرش غرب برای تجاوز به مردم ما تبدیل خواهد کرد»

رئیس سازمان فضایی روسیه گفت که ناتو در حال جنگ علیه روسیه است- AFP

دیمیتری روگوزین، رئیس سازمان فضایی روسیه (روسکوسموس) گفته است که مسکو قادر است در یک جنگ هسته‌ای کشورهای ناتو را تنها در ۳۰ دقیقه از بین ببرد. با این حال، او تاکید کرد که نباید از سلاح‌های هسته‌ای استفاده شود.

روگوزین روز یکشنبه در پستی در کانال تلگرامی خود نوشت: در یک جنگ هسته‌ای، کشورهای ناتو ظرف نیم ساعت توسط ما نابود خواهند شد.

او افزود: «اما ما نباید اجازه دهیم که چنین چیزی رخ دهد، زیرا پیامدهای تبادل حملات هسته‌ای بر وضعیت کره زمین تأثیر خواهد گذاشت؛ بنابراین، ما باید با ابزارهای نظامی متعارف، دشمن قدرتمندتر از نظر اقتصادی و نظامی را شکست دهیم.«

او همچنین اضافه کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه می‌تواند از سخنرانی خود در جشن روز پیروزی برای اعلام فراخوان غیرنظامیان روسی به ارتش یا اعلام رسمی جنگ به اوکراین استفاده کند.

رئیس سازمان فضایی روسیه نوشت:  پیروزی با همبستگی کامل کل کشور با ارتش، با بسیج اقتصاد دولتی، با انتقال توان مجتمع نظامی-صنعتی و بخش‌های صنعتی مرتبط روسیه به پایگاه نظامی امکان‌پذیر است و این کار باید فورا و سریع انجام شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روگوزین در پست دیگری گفت که ناتو در حال جنگ علیه روسیه است و از نیروهای اوکراینی برای مبارزه با یک درگیری نیابتی استفاده می‌کند.

او نوشت: «ناتو علیه ما جنگ می‌کند هرچند آن را اعلام نکردند، اما این چیزی را تغییر نمی‌دهد. اکنون این موضوع برای همه آشکار است. ارتش اوکراین و نیروهای مسلح این کشور مواد مصرفی و مهمات توپ‌های ناتو هستند. آن‌ها فقط اپراتورهایی هستند که توسط مربیان ناتو آموزش دیده‌اند و اهرم‌ها و دکمه‌های سلاح‌های ناتو را فشار می‌دهند.»

علیرغم اینکه پوتین جنگ را «عملیات نظامی ویژه» برای حذف «نازی‌ها» از رهبری اوکراین خوانده بود، روگوزین می‌گوید که هدف روسیه حذف اوکراین از روی نقشه است.

به گزارش نیوزویک، او می‌گوید: «ما در اوکراین با نازی‌ها نمی‌جنگیم. ما اوکراین را از اشغال ناتو آزاد می‌کنیم و بدترین دشمن را از مرزهای غربی خود دور می‌کنیم. وجود اوکراین جدا از روسیه، ناگزیر آن را به ضد روسیه و سکوی پرش غرب برای تجاوز به مردم ما تبدیل خواهد کرد. به همین دلیل است که آنچه ما آن را عملیات نظامی ویژه می‌نامیم، بسیار فراتر از مفهوم و جغرافیای اصلی خود است. این جنگ برای حقیقت و حق روسیه برای وجود یک کشور مستقل و واحد است.»

بیشتر از جهان