اعتصاب غذای فرهاد میثمی برای توقف حکم اعدام احمدرضا جلالی

همسر فرهاد میثمی: اعتصاب را بشکنید؛ وجودتان برای حقوق بشر ایران لازم است

فرهاد میثمی که در سال ۱۳۹۷ به جرم اعتراض به حجاب اجباری به ۵ سال زندان محکوم شد، نوشته است تنها در حالی حاضر است به اعتصاب غذای خود پایان دهد که خبر متوقف شدن حکم اعدام آقای جلالی منتشر شود - Photo: Public Media

فرهاد میثمی، از فعالان سیاسی و مدنی زندانی در ایران اعلام کرد که در اعتراض به احتمال اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی، از روز شنبه ۱۷ اردیبهشت دست به اعتصاب غذای خشک می‌زند.

میثمی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان این اعتصاب غذا، هر روز تنها یک سوم لیوان آب و قرص‌هایش را خواهد خورد.

فرهاد میثمی که در سال ۱۳۹۷ به جرم اعتراض به حجاب اجباری به ۵ سال زندان محکوم شد، نوشته است تنها در حالی حاضر است به اعتصاب غذای خود پایان دهد که خبر متوقف شدن حکم اعدام آقای جلالی منتشر شود.

ویدا مهران نیا همسر احمدرضا جلالی نیز با تایید خبر اعتصاب غذای فرهاد میثمی طی یادداشتی نوشت: «عصر روز جمعه مطلع شدم که آقای دکتر فرهاد میثمی، پزشک و فعال حقوق بشر که سالیان سال است زندگی خودش را وقف احقاق حقوق مردم ایران کرده و همواره در حمایت از سایر زندان سیاسی پیشقدم بوده است، این‌بار نیز علیرغم مشکلات جسمانی فراوان، در اقدامی فداکارانه و در اعتراض به بیرحمی کسانی که تصمیم به اعدام صد باره احمدرضا و خانواده‌اش، از جمله فرزندان مظلوم‌اش، گرفته‌اند، از روز شنبه دست به اعتصاب غذای خشک می‌زنند و تا توقف حکم اعدام احمدرضا به این اعتصاب غذا ادامه می‌دهند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ویدا مهران نیا در این یادداشت از فرهاد میثمی درخواست کرد که به اعتصاب غذای خود پایان دهد و گفت: «با سپاس فراوان از این اقدام فداکارانه و مهم ایشان، و با آرزوی تحقق خواسته همه حامیان حقوق بشر در رفع ظلم از مردم و زندانیان مظلومی مانند احمدرضا، از دکتر میثمی عزیز درخواست می‌کنم که برای حفظ سلامت جسمانی خودتان که مبارزی بزرگ و بسیار ارزشمند برای احقاق حقوق بشر در ایران هستید، لطفا به اعتصاب غذای خود پایان دهید.»

همسر احمدرضا جلالی اعلام کرد که او و فرزندانش به هیچ وجه راضی نیستند که «کوچک‌ترین آسیب و رنجشی بر وجود مبارزان بزرگی همچون دکتر میثمی ایجاد شود. سلامت امثال دکثر میثمی و تداوم‌ فعالیت‌های حقوق بشری ایشان در نجات هزاران فرد بیگناه و مظلوم ضروری و لازم است.»

اخیرا خبرگزاری ایسنا همزمان با آخرین روز دادگاه حمید نوری به اتهام دست داشتن در کشتار زندانیان سیاسی در تابستان سال ۶۷، به نقل از منابعی که نامشان فاش نشد گزارش داد که حکم اعدام احمدرضا جلالی تا پایان ماه اردیبهشت اجرا خواهد شد.

احمدرضا جلالی در سال ۲۰۱۶ در سفر به ایران بازداشت شد و پس از مدتی به اتهام ارائه اطلاعات به اسرائیل برای کمک به ترور چند دانشمند هسته‌ای ایران به اعدام محکوم شد. این حکم در سال ۲۰۱۷ از سوی دیوان عالی قضایی ایران تایید شد. با وجود اینکه در آن زمان وکلای احمدرضا جلالی درخواست رسیدگی مجدد به پرونده را داشتند، دیوان عالی دادخواست آن‌ها را رد کرد و حکم اعدام اقای جلالی را تایید کرد. این پژوهشگر ایرانی - سوئدی، همواره اتهامات جاسوسی علیه خود را رد کرده است.