سوراخ کردن کاندوم به زندانی شدن متهم انجامید

نزدیک‌ترین عنوان اتهام به «دزدی اسپرم»، درآوردن کاندوم در حین رابطه جنسی است

در کشورهای غربی و سکولار «برداشتن بدون رضایت کاندوم» جرم محسوب می‌شود -  Reuters

یک زن در آلمان به خاطر سوراخ کردن عمدی کاندوم شریک جنسی‌اش محاکمه و به زندان محکوم شد.

نشریه نیویورک‌پست روز جمعه ۱۶ اردیبهشت در گزارشی نوشت یک زن ۳۹ ساله با انگیزه باردار شدن از شریک جنسی‌اش، بدون اطلاع یا رضایت، کاندوم او را سوراخ کرد.

به گفته قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده، هیچ سابقه حقوقی مشخصی از رسیدگی به چنین عملی در دادگستری آلمان وجود ندارد.

قاضی این پرونده گفت تصمیم او یک تاریخچه و پیشینه حقوقی برای عمل «دزدی اسپرم» به حساب می‌آید.

اطلاعات موجود در پرونده نشان می‌دهد که متهم با شریک جنسی خود از سال ۲۰۲۱ رابطه داشته و آنها به طور مرتب همدیگر را دیده‌اند.

این زن ۳۹ ساله، در نهایت از شریک جنسی خود باردار نشده است؛ اما شواهد جمع‌آوری‌شده در پرونده نشان می‌دهد که او با گذاشتن یک پیام در «واتس‌اپ» به شریک جنسی‌اش می‌گوید باردار است و همزمان تایید می‌کند که کاندوم‌‌های او را دست‌کاری کرده است. متهم در دادگاه نیز به عمل خود اعتراف کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هرچند مقام‌های رسیدگی کننده به پرونده، توافق داشتند که متهم گناه‌کار است و مرتکب جرم شده است؛ اما در ابتدا، درباره این که چه عنوان اتهامی باید علیه او مطرح شود تصمیم‌گیری نشد.

نزدیک‌ترین عنوان اتهامی به «دزدی اسپرم»، درآوردن کاندوم در حین رابطه جنسی است. رفتاری که بیشتر متهمان آن مردانی‌اند که در لحظه، بدون رضایت شریک جنسی خود، اقدام به این کار می‌کند.

در بیشتر رژیم‌های حقوقی کشورهای غربی و سکولار، «برداشتن بدون رضایت کاندوم» جرم محسوب می‌شود و حتی می‌تواند مصداق «تجاوز جنسی» قلمداد شود.

اطلاعات منتشر شده در این پرونده هم نشان می‌دهد که مقام‌های قضایی آلمان، ابتدا عنوان «تجاوز» را مطرح کرده‌اند؛ اما در ادامه آن را در زیرمجموعه «آزارهای جنسی» طبقه‌بندی کرده‌اند.

گزارش‌های منتشر نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر، بر شمار افرادی که خود را قربانی «برداشتن بدون رضایت کاندوم» معرفی می‌کنند افرزوه شده است. 

در برخی از ایالت‌های آمریکا، برخی از قانون‌گذاران و کنشگران حقوق زنان تلاش می‌کنند تا حمایت‌های حقوقی مشخص‌تری از قربانیان «برداشتن بدون رضایت کاندوم» فراهم شود. طوری که قربانیان، در یک روند قضایی راحت‌تر و مطمئن‌تر بتوانند پیگیر جبران خسارت‌های عاطفی و جسمی خود باشند.

بیشتر از جهان