قتل مرموز یک آموزگار زن در نیمروز

این آموزگار خاطره نام داشت و جسد خفه‌شده‌اش در منطقه سیاه‌چشمان نیمروز پیدا شد

در یک سال گذشته ۱۱ زن در استان نیمروز به‌طور مشکوک و وحشیانه‌ای به قتل رسیدندWAKIL KOHSAR / AFP

شیما صدیقی، مدافع حقوق زنان در نیمروز، گفت که جسد خفه‌شده یک آموزگار زن روز چهارشنبه در منطقه سیاه چشمان پیدا شد. این زن که ساکن منطقه خیرآباد بود خاطره نورزی نام داشت. او در روستای ناصر آباد نیمروز آموزگار یک مدرسه بود.

این فعال حقوق زنان در نیمروز افزود که خاطره پس از تسلط طالبان بر افغانستان و بسته شدن نهادهای آموزشی به روی زنان، افغانستان را ترک کرد و به ایران رفت، اما یک هفته پیش با مادرش به نیمروز برگشت و تازه کارش را به‌عنوان آموزگار مدرسه‌ آغاز کرده بود.

شیما صدیقی پس از گفت‌وگو با منابع گوناگون به ایندیپندنت فارسی گفت که خاطره روز چهارشنبه به مدرسه رفت و پس از آن که از مدرسه خارج شد، در راه بازگشت به خانه، به قتل رسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در ادامه افزود جسد خاطره را کودکانی که از محل می‌گذشتند در منطقه تپه نادعلی پیدا کردند و به بزرگ‌ترها اطلاع دادند. جسد خاطره حدود پنج ساعت، تا هنگامی که از طرف خانواده‌اش شناسایی شد، در محل حادثه مانده بود.

این فعال حقوق زنان گفت که هیچ نشانه دیگری که مبنی بر شکنجه خاطره باشد، دیده نشد و او با روسری‌اش خفه شده بود. علت این قتل روشن نیست، اما عده‌ای آن را به طالبان نسبت می‌دهند و عده‌ای دیگر هم انگیزه این قتل را دشمنی‌های خانوادگی می‌دانند.

شیما صدیقی از قتل‌های مرموز زنان در استان نیمروز ابراز نگرانی کرد و گفت که در یک سال گذشته ۱۱ زن در این استان به‌طور مشکوک و وحشیانه‌ای به قتل رسیدند، تعدادی سوزانده شدند، برخی به ضرب گلوله کشته و تعدادی هم حلق‌آویز شدند. اما هیچ نهاد پاسخگویی در نیمروز وجود ندارد تا چگونگی قتل‌های این زنان را بررسی کند.  

بیشتر از جهان