سیل در افغانستان دست‌کم ۲۰ کشته بر جا گذاشت

تاکنون برای رسیدگی به آسیب‌دیدگان هیچ اقدامی انجام نشده است

صدها باب خانه و صدها جریب زمین کشاورزی در اثر سیلاب آسیب دیده‌اند- TRT Dari/فیس‌بوک

سه روز است که بیش از ۱۲ استان افغانستان با بارندگی شدید، تندباد‌ و سیلاب‌های ناگهانی مواجه‌اند که خسارات جانی و مالی زیادی به ساکنان این استان‌ها وارد کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، سیل در استان‌های قندهار، هلمند، هرات، بدخشان، تخار، پروان، قندوز، میدان وردک، بغلان، فاریاب و جوزجان تاکنون جان بیش از ۲۰ تن را گرفته و شماری زیادی را زخمی کرده است و در کنار آن، به صدها باب منزل مسکونی و صدها جریب زمین کشاورزی در این استان‌ها نیز آسیب رسانده است.

مولوی شرف‌الدین مسلم، معاون وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی طالبان، در پیامی ویدیویی که در فضای مجازی منتشر شده است، اعلام کرد: «در اثر سرازیر شدن سیلاب‌های این چند روز، ۱۸ تا ۲۰ تن از هموطنان ما کشته و حدود ۳۰ نفر زخمی و دو نفر هم  ناپدید شده‌اند.»

او افزود که در اثر سرازیر شدن سیلاب، صدها خانه ویران شده و به باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی نیز آسیب وارد آمده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین حال، شماری از کسانی که از سیلاب‌ها در افغانستان متضرر شده‌اند، به رسانه‌های افغانستان گفتند که شمار کشته‌ها و زخمی‌ها بیشتر از تعدادی است که طالبان گزارش می‌دهد و اگر بارش باران قطع نشود و سیل ادامه پیدا کند، ممکن است خسارت بیشتری به مردم وارد شود. تاکنون برای رسیدگی به خانواده‌های آسیب‌دیده هیچ اقدامی انجام نشده است.

بارش باران‌های شدید و جاری شدن سیلاب‌های ویرانگر در افغانستان در دومین ماه سال ۱۴۰۱، در حالی رخ می‌دهد که اداره هواشناسی افغانستان تحت نظارت طالبان پیش از این، با صدور اطلاعیه‌ای، درباره احتمال بارندگی شدید، رعدوبرق، تندباد و جاری شدن سیل در ۲۷ استان این کشور هشدار داده بود.