پیراهن «دست خدا» ۹.۳ میلیون دلار فروش رفت

این بالاترین رقمی است که تا کنون برای یک لباس ورزشی در حراجی پرداخت شده است

مارادونا در نوامبر ۲۰۲۰ در سن ۶۰ درگذشت-ADRIAN DENNIS / AFP

پیراهن مشهور دیگو مارادونا که در جریان رقابت‌های جام جهانی ۱۹۸۶ و گل مشهور به «دست خدا» به تیم انگلیس به تن داشت، ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش رفت. این بالاترین رقمی است که تا کنون برای یک لباس ورزشی در حراجی پرداخت شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، ساتبیز روز چهارشنبه در جریان حراج آن‌لاین این پیراهن معروف را به یک خریدار که هویت او فاش نشده است، فروخت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مارادونا در جریان رقابت‌های یک چهارم نهایی ۲۲ ژوئن جام جهانی در مکزیکو سیتی دو گل به ثمر رساند. این بازی چهار سال پس از جنگ بریتانیا و آرژانین بر سر جزایز فالکلند انجام می‌شد. نخستین گل آرژانتین با ضربه سر زده شد اما توپ نخست به مچ مارادونا برخورد کرده بود و داور آن را ندیده بود.

مارادونا بعدا گفت که بخشی از اعتبار این گل به ضربه سر مارادونا بوده و بخش دیگر به دست خدا. مارادونا دومین گل را نیز با پشت سر گذاشتن تقریبا همه بازیکنان تیم انگلیس به ثمر رساند. در سال ۲۰۰۲ این گل در نظرسنجی فیفا گل قرن نام گرفت. در نتیجه این گل‌ها، آرژانتین برنده جام جهانی شد. مارادونا پس از بازی پیراهن خود را با بازیکن تیم مقابل عوض کرده بود.

مارادونا در نوامبر ۲۰۲۰ در سن ۶۰ درگذشت و برای سال‌ها کوکایین مصرف می‌کرد. بسیاری او را بزرگترین فوتبالیست جهان می‌دانند.

بیشتر از فوتبال