شاهزاده رضا پهلوی: محاکمه حمید نوری پیروزی جنبش دادخواهی ملت ایران است

محاکمه نوری هموارکننده مسیر پیروزی‌های بزرگ بعدی است

شاهزاده رضا پهلوی: امروز عاملان جنایت، از سینما رکس و پشت‌بام رفاه و کشتار۶۷ تا دی۹۶ و آبان۹۸ و پرواز۷۵۲، از همیشه هراسان‌ترند - عکس از صفحه توییتر شاهزاده رضا پهلوی

همزمان با پایان یافتن جلسات دادگاه حمید نوری در سوئد، شاهزاده رضا پهلوی، محاکمه نوری را «پیروزی جنبش دادخواهی ملت ایران» دانست و این محاکمه را «هموارکننده مسیر پیروزی‌های بزرگ بعدی» توصیف کرد.

شاهزاده رضا پهلوی روز چهارشنبه چهاردهم اردیبهشت در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: «امروز دادخواهان از همیشه مصمم‌تر و امیدوارترند؛ و آمران و عاملان جنایت، از سینما رکس و پشت‌بام رفاه و کشتار۶۷ تا دی۹۶ و آبان۹۸ و پرواز ۷۵۲، از همیشه هراسان‌تر.»

روز چهارشنبه، آخرین جلسه رسیدگی به اتهام‌های حمید نوری، دادیار اسبق قوه قضائیه ایران، در استکهلم، پایتخت سوئد، برگزار شد.

دادستانی سوئد، حمید نوری را متهم به «نقض قوانین بین‌المللی» و «قتل عمد» از طریق مشارکت در کشتار دسته‌جمعی زندانی سیاسی در تابستان سال ۱۳۶۷ کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دادگاه حمید نوری در سوئد، نخستین دادگاه‌ رسمی است که در پیوند با کشتار دسته‌جمعی زندانیان سیاسی در ایران برگزار شده است.

به باور بسیاری از حقوق‌دانان و فعالان سیاسی، قطع‌ نظر از حکم نهایی دادگاه، صرف برگزاری این محاکمه، یک پیروزی بزرگ برای فعالان و كنشگران «جنبش دادخواهی ایران» به شمار می‌رود. 

دادستانی سوئد برای حمید نوری تقاضای تعیین اشد مجازات مقرر، «حبس ابد»، کرده است.

رای دادگاه استکهلم قرار است روز ۲۳ تیرماه اعلام شود.