تخلیه ماریوپل ادامه دارد

همچنان حدود ۱۰۰ هزار نفر از ساکنان ماریوپل زیر بمباران شدید این شهر توسط روسیه قرار دارند

صلیب سرخ جهانی در تلاش برای خارج کردن غیرنظامیان گرفتار در کارخانه فولاد آزوفستا ماریوپل است _ AFP / Alexey Kudenko

عملیات تخلیه غیرنظامیان از شهر بندری ماریوپل که هفته‌هاست زیر آتش نیروهای روسیه قرار دارد، ادامه دارد. هنوز مشخص نیست چه تعداد از غیرنظامیان در جریان عملیات تخلیه از این منطقه خارج شدند.

گاردین به نقل از دستیار شهردار ماریوپل نوشت که صبح روز دوشنبه، اتوبوس‌های زیادی که غیرنظامیان بیشتری را از ماریوپل در جنوب شرقی اوکراین خارج می‌کنند، این شهر را ترک کردند.

این در حالی است که همچنان غیرنظامیانی در کارخانه فولاد آزوستال گرفتار هستند. پیش از این مقام‌های اوکراینی گفته بودند تعداد غیرنظامیان گرفتار در کارخانه فولاد آزوفستال حدود ۱۰۰۰ نفر است که در کنار آن بیش از ۵۰۰ سرباز زخمی نیز در این محل حضور دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تخلیه غیرنظامیان از کارخانه فولاد آزوفستال در ماریوپل، با اقدام مشترک صلیب سرخ جهانی و سازمان ملل صورت می‌گیرد. غیرنظامیان خارج شده از این منطقه به روستایی در شرق ماریوپل که در کنترل نیروهای این کشور است، منتقل می‌شوند.

خبرگزاری رویترز هم اعلام کرد گروهی که تعداد آن‌ها حدود ۴۰ نفر تخمین زده می‌شود، به یک مرکز اسکان موقت در روستای بزنیمن در منطقه دونتسک منتقل شده‌اند.

با این حال گفته می‌شود همچنان بیش از ۱۰۰ هزار نفر از ساکنان این شهر، زیر بمباران شدید روسیه بدون امکان دسترسی به آب و گاز قرار دارند. مدتی قبل، شهردار ماریوپل اعلام کرد که بر اثر حمله‌های گسترده روسیه، بیش از ۹۰ درصد زیرساخت‌های این شهر به طور کامل تخریب شده است. تقریباً نیم میلیون نفر قبل از شروع جنگ در این شهر در ساحل دریای آزوف زندگی می‌کردند.

پیش از این روسیه اعلام کرده بود توانسته کنترل کل ماریوپل را به دست بگیرد. ماریوپل به دلیل موقعیت خاص این شهر که در نزدیکی شبه جزیره کریمه قرار دارد، یک هدف کلیدی برای ولادیمیر پوتین بوده است. شبه جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ به تصرف روسیه درآمد. 

بیشتر از جهان