مشاور دیپلماتیک دولت امارات: سفرهای منطقه‌ای اردوغان «گامی مثبت» است

اردوغان در بازگشت از عربستان سعودی گفت دو کشور اراده مشترکی برای «فعال کردن مجدد ظرفیت‌های اقتصادی بزرگ» دارند

انور قرقاش سفر اردوغان به امارات متحده عربی و عربستان سعودی را «گامی مثبت» برای کل منطقه دانست ـ ASHRAF SHAZLY / AFP

انور قرقاش، مشاور دیپلماتیک رئیس دولت امارات متحده عربی، ضمن استقبال از سفرهای اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، به آن کشور و عربستان سعودی، آن را «گامی مثبت» برای کل منطقه توصیف کرد.

قرقاش روز شنبه ۱۰ اردیبهشت در پیامی در توییتر نوشت منطقه از «نزدیکی و روابط» میان کشورها سود خواهد برد.

اردوغان در بهمن‌ماه گذشته ابتدا به امارات متحده عربی سفر کرد. رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین در روزهای گذشته مهمان ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی، در جده بود. اردوغان در این سفر با شاهزاده محمد بن سلمان نیز دیدار داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس‌جمهوری ترکیه روز شنبه در مسیر بازگشت از عربستان سعودی در جمع خبرنگاران گفت دو کشور اراده مشترکی برای «فعال کردن مجدد ظرفیت‌های اقتصادی بزرگ» میان دو کشور دارند.

به گفته اردوغان، او با مقام‌های عربستان سعودی در مورد سرمایه‌گذاری‌های مشترک دوجانبه به توافق رسیده است.

 دولت ترکیه در پی جذب سرمایه‌گذاری‌های تازه است و تلاش می‌کند در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال آينده، روابط سیاسی-اقتصادی‌اش با کشورهای منطقه از جمله مصر، امارات متحده عربی، عربستان سعودی و اسرائيل را بهبود بخشد.

صادرات به عربستان سعودی نقش مهمی در اقتصاد ترکیه دارد. از اواخر سال ۲۰۲۰، پس از اعمال برخی محدودیت‌ها که صادرکنندگان ترکیه آن را «تحریم‌های غیررسمی» عربستان سعودی می‌نامند، حجم صادرات ترکیه به این کشور به‌شدت کاهش یافت.

بیشتر از جهان