رئیسی و فرماندهان سپاه بار دیگر اسرائیل را تهدید به نابودی کردند

در راهپیمایی روز قدس در تهران، بار دیگر موشک بالستیک «خیبرشکن» به نمایش گذاشته شد

سپاه پاسداران موشک‌های «زلزال»، «عماد ۳» و «خیبرشکن» را با هدف تهدید اسرائیل در چهارراه ولیعصر تهران به نمایش گذاشت‌ـ توییتر @epaphotos

راهپیمایی موسوم به «روز قدس» همراه با نمایش موشک‌های بالستیک در خیابان‌های تهران، انتشار یک بیانیه‌ تهدیدآمیز و تکرار تهدید‌های فرماندهان سپاه و مقام‌های جمهوری اسلامی ایران علیه اسرائیل برگزار شد.

روز ۹ اردیبهشت در آخرین جمعه ماه رمضان، برخی حامیان حکومت ایران به خیابان‌ها رفتند تا از سیاست‌های تهدیدآمیز جمهوری اسلامی ایران علیه اسرائیل و دیگر کشورهای جهان حمایت کنند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز هم‌زمان با راهپیمایی روز قدس، موشک‌های «زلزال»، «عماد ۳» و «خیبرشکن» را با هدف تهدید اسرائیل در چهارراه ولیعصر تهران به نمایش گذاشت.

نهاد نظامی زیرمجموعه علی خامنه‌ای در بهمن‌ ۱۴۰۰ از موشک خیبرشکن رونمایی کرده بود. نام این موشک که رسانه‌های داخلی ایران ادعا کرده‌اند «دوربردترین موشک بالستیک تاکتیکی جهان» است، درگیری مسلمانان و یهودیان را در «جنگ خیبر» تداعی می‌کند.

فرمانده سپاه: «شما را رها نمی‌کنیم»

حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران در جریان راهپیمایی روز قدس با تکرار تهدیدهای سابق علیه اسرائیل گفت: «شرارت‌های خود را خاموش کنید. شما می‌دانید ما اهل عمل و واکنش هستیم. پاسخ‌های ما دردناک است و شرایط را برای اهداف خود فراهم می‌کنیم. ما شما را رها نمی‌کنیم، منتظر باشید؛ پاسخ‌های ما را دیده‌اید. امروز هم می‌گویم اگر کوچک‌ترین عمل جاهلانه و شرارت‌آمیز از شما سر برند بهتر از من می‌دانید چه بر سرتان خواهد آمد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرمانده سپاه پاسداران با طرح این ادعا که اسرائیل در قلب جهان اسلام محاصره شده است، گفت: «شما می‌بینید که دیگر آمریکا تکیه‌گاه مطمئنی برای شما نیست و کاخ سفید به بیت عنکبوتی تبدیل شده است.»

او به قدرت یافتن گروه‌های شبه‌نظامی با کمک سپاه پاسداران نیز اشاره کرد و مدعی شد که قاسم سلیمانی به فرمان علی خامنه‌ای «برای هدایت نهضت مقاومت» در جهان اسلام «سد مستحکمی را مقابل رژیم صهیونیستی» قرار داده بود.

اسماعیل قاآنی نیز که پس از قاسم سلیمانی به حکم رهبر جمهوری اسلامی ایران، فرمانده سپاه قدس (شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران) شد، در مراسم راهپیمایی روز قدس در مشهد، زبان به تهدید اسرائیل گشود و گفت از «هر جبهه‌ای که در مقابل رژیم صهیونیستی تشکیل شود، حمایت می‌کنیم.»

فرمانده سپاه قدس، در سخنانی تهدید‌آمیز خطاب به اسرائیلی‌ها گفت: «تا خانه‌های اروپا، آمریکا و جایی که روز اول زندگی نکبت‌بار داشتید، گران‌تر نشده به سرزمین خودتان بازگردید.»

اسماعیل قاآنی نیز همچون حسین سلامی ادعای شکست اسرائیل را مطرح کرد و گفت: «از رمضان گذشته تا امروز ببینید این رژیم نکبت‌بار، هر روز یک نکبت بیشتر برایش فراهم شد، ببینید چه به روزشان آمد.»

فرمانده سپاه قدس که مردم ایران، دروغ بزرگ او را در ماجرای هواپیمای اوکراینی در سال ۱۳۹۸ هرگز فراموش نمی‌کنند در سخنان خود دولت اسرائیل را متهم به دروغ‌گویی کرد و گفت: «چند ماه پیش خبری رسید به این رژیم که دو پهپاد ناشناس دارد می‌آید به طرف آنان، ۴۱ هواپیمای جنگی و شناسایی و پهپاد رزمی و پهپاد شناسایی را بلند کردند و از سر شب تا صبح گشت زدند، اوضاع تمام این کشور غاصب و تمام مردمشان به هم ریخت، سؤال کردند چه خبر بود؟ مرد نبودند جواب بدهند که چه شده و از کجا آمده، این هواپیمای ناشناس مال کیست؟ به مردم خودشان دروغ گفتند و گفتند رزمایش داشتیم.»

ادعای نابودی اسرائیل از طریق راهپیمایی

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی نیز در مراسم راهپیمایی روز قدس در تهران، همچون فرماندهان سپاه زبان به تهدید و توهین علیه اسرائیل گشود و مدعی شد که «همبستگی امت اسلامی در راهپیمایی روز قدس به نابودی رژیم صهیونیستی منتهی می‌شود.» او در ادامه ادعاهای خود افزود: «ما بر اساس وعده خداوند پیامبر گرامی اسلام آزادی قدس را حتمی می‌دانیم.»

حکومت ایران ادعا می‌کند که راهپیمایی روز قدس را با هدف حمایت از مردم فلسطین برگزار می‌کند با این حال سخنان مقام‌های حکومتی و فرماندهان سپاه، آشکار می‌کند که این روز فرصتی برای تکرار تهدیدها علیه اسرائیل و نمایش قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران است.