بنیانگذار توییتر: مالکیت ایلان ماسک تنها ‌راهکار مورداعتماد است

توییتر هدف و جایگاهی دارد که کل جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد

جک دورسی، یکی از بنیانگذاران توییتر - Prakash SINGH / AFP

پس از اینکه توییتر اعلام کرد که این شرکت رسانه‌ اجتماعی به ایلان ماسک میلیاردر فروخته می‌شود، جک دورسی، یکی از بنیانگذاران و رئیس سابق آن، گفت که مالکیت غول تسلا «راهکار منحصر به فردی» است که او به آن اعتماد دارد.

توییتر روز دوشنبه اعلام کرد که ماسک برای خرید این شرکت مستقر در سانفرانسیسکو که اکنون خصوصی خواهد شد، حدود ۴۴ میلیارد دلار یعنی به ازای هر سهم ۵۴ دلار و ۲۰ سنت پرداخت خواهد کرد.

پاراگ آگراوال، رئیس توییتر گفت: «توییتر هدف و ارتباطی دارد که کل جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به تیم‌هایمان بسیار مفتخریم و کاری الهام‌بخش ما است که هرگز این گونه مهم نبوده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این شرکت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این معامله را «هیئت‌مدیره توییتر به‌اتفاق آرا تایید کرده است» و انتظار می‌رود در صورت تایید سهام‌داران، در سال ۲۰۲۲ نهایی شود.

برت تیلور، رئیس هیئت‌مدیره مستقل توییتر، می‌گوید: «هیئت مدیره توییتر برای آنکه پیشنهاد ایلان را ارزیابی کند، فرایندی متفکرانه و جامع را با تمرکز سنجیده روی جوانب ارزشی، اطمینانی و مالی اجرا کرد. این معامله پیشنهادی پول نقد هنگفتی می‌آورد و معتقدیم بهترین مسیر روبه‌جلو برای سهامداران توییتر است.»

دورسی روز سه‌شنبه در پی اعلام این خبر، گفت که «توییتر به عنوان شرکت» همیشه «تنها معضل» و «بزرگ‌ترین مایه تاسف» او بوده است.

او گفت: «این شرکت تحت تملک وال‌استریت و مدل تبلیغاتی بوده است و پس گرفتن آن از وال‌استریت نخستین گام درست است.»

دیدگاه و خدمات آن بیش از هر چیزی برای من مهم است و هر کاری لازم باشد برای محافظت از آن‌ها انجام می‌دهم. توییتر در جایگاه شرکت همیشه تنها معضل و بزرگ‌ترین مایه تاسف من بوده است. این شرکت تحت تملک وال‌استریت و مدل تبلیغاتی بوده است و پس گرفتن آن از وال‌استریت نخستین گام درست است.

جک(@jack)۲۶ آوریل ۲۰۲۲

بنا به گفته دورسی او کالایی همگانی «در سطح خدماتی» می‌خواهد نه یک شرکت.

رئیس پیشین توییتر خاطرنشان کرد: «البته برای حل مشکل یک شرکت بودن هم ایلان تنها راهکار مورداعتماد من است.»

اصولا به اینکه کسی باید مالک توییتر باشد یا آن را اداره کند، اعتقاد ندارم. می‌خواهم کالایی همگانی در سطح خدماتی باشد نه شرکت. البته برای حل مشکل یک شرکت بودن هم ایلان تنها راهکار مورداعتماد من است. به ماموریت او برای افزایش نور آگاهی اعتماد دارم.

جک(@jack)۲۶ آوریل ۲۰۲۲

او افزود: هدف ایلان برای ایجاد بستری که «حداکثر اعتمادبخشی و فراگیری وسیع» را داشته باشد، هدف درستی است. هدف پاراگا [آقای آگراوال] هم همین است و به همین دلیل او را انتخاب کردم.

البته بر اساس گزارش‌ها، آگراوال روز دوشنبه در جلسه سراسری شرکت به کارمندان توییتر گفت که بعد از نهایی شدن معامله تملک خصوصی با رئیس تسلا، مشخص نیست که این شرکت رسانه‌ اجتماعی چه آینده‌ای داشته باشد.

خیلی خوشحالم که توییتر همچنان در سراسر جهان و  میان ستارگان در خدمت گفت‌وگوی عمومی خواهد بود.

جک(@jack)۲۶ آوریل ۲۰۲۲

به گزارش رویترز، در این نشست، او به پرسش‌های کارکنان در مورد برنامه‌های ماسک برای شرکت گوش داد اما پاسخ به سوالات بسیاری از جمله مواردی در مورد احتمال اخراج کارکنان و منطق هیئت مدیره در این معامله را به وقت دیگری موکول کرد.

 ماسک در بیانیه‌ای اعلام کرد که به اعتقاد او، توییتر باید بستری برای آزادی بیان باشد.

ماسک در بیانیه گفت: «آزادی بیان بستر یک دموکراسی کارآمد است و توییتر میدان دیجیتال شهر است که در آن درباره موضوع‌های حیاتی آینده بشریت بحث می‌شود.»

از آگراوال پرسیدند که آیا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده، که پارسال از توییتر ممنوع شد، اجازه بازگشت به این پلتفرم را خواهد داشت. آگراوال پاسخ داد: «معامله که نهایی بشود، نمی‌دانیم توییتر چه سمت و سویی در پیش خواهد گرفت» و افزود: «این سوال را باید از او [ماسک] بپرسیم.»

© The Independent

بیشتر از جهان