گام بعدی ایلان ماسک برای خرید توییتر

ماسک ۴۶.۵ میلیارد دلار اعتبار تعیین کرد

ایلان ماسک با در اختیار داشتن ۹.۱ درصد از سهام توییتر، دومین سهام‌دار بزرگ این شرکت است - Olivier DOULIERY / AFP

ایلان ماسک روز پنج‌شنبه اول اردیبهشت گفت برای خرید شرکت توییتر ۴۶.۵ میلیارد دلار اعتبار تعیین کرده است و قصد دارد پیشنهادش را به طور مستقیم با سهامداران این شرکت در میان بگذارد.

ماسک، متعهد شده است که ۳۳.۵ میلیارد دلار، شامل ۲۱ میلیارد دلار سهام و ۱۲.۵ میلیارد وام بانکی فراهم کند و مابقی را از طریقه برگزاری مناقصه یا رجوع مستقیم به سهامداران تامین کند.

نام بانک «مورگان استنلی»، به عنوان یکی از بانک‌های سرمایه‌گذار، در طرح پیشنهادی ماسک آمده است.

ماسک، مدیر اجرایی شرکت سازنده خودروهای الکتریکی «تسلا» است و ثروتمندترین فرد جهان به حساب می‌آید. او هفته پیش به هیئت مدیره توییتر پیشنهاد داد که حاضر است این شرکت را به بهای ۴۳ میلیارد دلار به طور نقد بخرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیشنهادی که هیئت مدیره توییتر آن را بی‌پاسخ گذاشت و در مقابل این شرکت مجبور شد برای حمایت از خود، طرح «حقوق کوتاه‌مدت سهام‌داران» موسوم به «قرص سمی» را اجرا کند.

در این طرح مالی، به سهامداران شرکت‌های تجاری اجازه داده می‌‌شود که سهام جدید را با تخفیف به قیمتی کمتر از قیمت روز بخرند.

به گفته ماسک، توییتر برای رشد و تبدیل شدن به فضایی در خدمت آزادی بیان باید «خصوصی» شود.

روزنامه گاردین روز پنج‌شنبه در گزارش خود به نقل از دن آیوز، تحلیلگر ارشد شرکت‌های مالی، نوشت: «اگر انبوه سهام‌داران توییتر سهام خود را مناقصه کنند؛ ممکن است باعث حذف «قرص سمی» و فروش شرکت به ماسک شود. موضوعی که بر هیئت مدیره فشار می‌آورد.»

ماسک در حال حاضر با در اختیار داشتن ۹/۱ درصد از سهام توییتر، دومین سهام‌دار بزرگ این شرکت به شمار می‌رود. ماسک همچنین حضور فعالی در این شبکه اجتماعی دارد و بیش از ۸۲ میلیون از کاربران توییتر او را دنبال می‌کنند.

بیشتر از تکنولوژی