بازداشت قاتل دو روحانی اهل سنت در گنبد کاووس

گفته می‌شود متهم انگیزه خود از قتل را اختلاف‌های شخصی عنوان کرده است

شامگاه شنبه، ۱۳ فروردین ۱۴۰۱، دو طلبه به نام‌های پژمان و خوجه در حوزه علمیه محله چای بویین گنبد کاووس به قتل رسیدند - twitter sunnirightsfa

حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری گلستان، از بازداشت قاتل دو روحانی اهل سنت در گنبد کاووس خبر داد و گفت که متهم انگیزه خود از قتل را «اختلاف‌های شخصی» عنوان کرده است.

به گزارش پایگاه خبری رکنا، رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به اینکه علاوه بر قاتل، همدست او و فردی که از ماجرای این قتل‌ها خبر داشت نیز دستگیر شده‌اند، افزود: «متهم اقرار کرد که به علت اختلاف‌های شخصی، پس از تهیه اسلحه، به قتل دو روحانی گنبدی اقدام کرده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آسیابی با تاکید بر اینکه با توجه بررسی‌ها، این قتل‌ها فاقد انگیزه خارجی بودند و به گروه‌های تروریستی ارتباط نداشتند، ادامه داد: «سه نفری که دستگیر شدند، از اهل سنت گنبدکاووس‌اند و در بازرسی از منزل متهم، چهار قبضه سلاح جنگی کشف شد.»

شامگاه شنبه، ۱۳ فروردین ۱۴۰۱، دو طلبه به نام‌های پژمان و خوجه در حوزه علمیه محله چای بویین گنبد کاووس به قتل رسیدند. همان زمان خبر رسید که مظنون بازداشت شده است اما جزئیاتی درباره انگیزه متهم برای این قتل‌ها منتشر نشد. پرونده مربوط به این قتل‌ها در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای گنبدکاووس به‌صورت ویژه در حال رسیدگی است. گفته می‌شود متهمان سابقه کیفری دارند اما هنوز درباره دلایل «اختلاف شخصی» با این دو طلبه توضیح بیشتری ارائه نشده است.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است. بافت جمعیتی این منطقه متشکل از اقوام مختلف است و اغلب ساکنا‌ن آن ترکمن‌‌ و سنی‌مذهب‌اند.