قتل دو طلبه اهل سنت در گنبدکاووس؛ مظنون بازداشت شد

مقتولان در حوزه علمیه گنبدکاووس به ضرب گلوله کشته شده‌اند

قتل این دو طلبه پیش از برگزاری مراسم ویژه مسلمانان سنی به نام نماز تراویح انجام شده است - twitter: @sunnirightsfa

فرمانده انتظامی شهرستان گنبد کاووس روز یکشنبه، ۱۴ فروردین، در گفت‌وگو با رسانه‌های محلی، از قتل دو طلبه اهل سنت در این شهر خبر داد.

محمود علی‌فر توضیح داد که این دو نفر حوالی ساعت ۲۰:۵۰ یکشنبه، ۱۳ فروردین، با سلاح گرم به قتل رسیده‌اند و افزود: «این حادثه در محله چای‌ بوئین‌‌شهر گنبد کاووس رخ داد.»

این مسئول انتظامی نام مقتولان را ذکر نکرد اما به گزارش ایسنا، مقتولان دو طلبه به نام‌های «آخوند پژمان» و «آخوند خوجه» بود‌ه‌اند که در حوزه علمیه اهل سنت این منطقه به ضرب گلوله کشته شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس کل دادگستری گلستان صبح دوشنبه، ۱۵ فروردین، از بازداشت یک مظنون در این پرونده خبر داد. به گزارش ایلنا، حیدر آسیابی با اشاره به پیگیری ویژه این جنایت گفت: «فعلا برای اظهارنظر درباره علت یا انگیزه این قتل‌ها زود است و باید منتظر تکمیل تحقیقات و بررسی مستندات بمانیم.»

او همچنین درباره مظنون بازداشت‌شده توضیح داد: «مظنون به قتل در شعبه بازپرسی دادسرای گنبد تفیهم اتهام شد و برای تحقیقات بیشتر فعلا در بازداشت است.»

پایگاه خبری ترکمن‌نیوز با اشاره به اینکه اسامی کامل این دو مقتول «گل‌محمد آخوند پژمان» و «عبدالرحمن آخوند خوجه» است، آن‌ها را از ائمه جمعه اهل سنت و معتمدان محله چای بوئین‌ شهر معرفی کرد.

در برخی گزارش‌ها نیز آمده است که قتل این دو طلبه پیش از برگزاری مراسم ویژه مسلمانان سنی به نام نماز تراویح انجام شده است.

گنبد کاووس با حدود ۳۷۰ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام مختلف، دومین شهر بزرگ استان گلستان ایران است. اغلب ساکنان گنبد کاووس ترکمن‌‌ و سنی‌مذهب‌اند.