شهلا ناظریان درگذشت

خانم ناظریان که در کنار همسرش حسین عرفانی که او نیز از صدا پیشه‌های مشهور سینما و تلویزیون بود، آثار بسیاری را در عرصه فرهنگ ایران به جای گذاشتند

فیلم «کازابلانکا» با صدای ماندگار و خاطره‌انگیز شهلا ناظریان در اذهان ایرانیان ماندگار شد - عکس از رکنا

شهلا ناظریان، بازیگر و صداپیشه سینما و تلویزیون، شب چهارم اردیبهشت ماه، در سن ۷۵ سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت.

مهسا عرفانی در گفتگو با ایسنا ضمن اعلام خبر درگذشت مادرش، گفت: مراسم خاک‌سپاری روز چهارشنبه (هفتم اردیبهشت ماه) ساعت ۱۰ صبح در قطعه هنرمندان برگزار می‌شود.

شهلا ناظریان متولد ۱۳۲۶ بود و از سال ۱۳۴۱ به‌صورت حرفه‌ای وارد فعالیت صداپیشگی شد. وی در دوران طولانی فعالیتش به جای شخصیت‌های معروفی مانند اینگرید برگمن، لورن باکال، سوفیا لورن، دایان کیتون، راکوئل ولش، فی داناوی، آن مارگرت، کاترین اسپاک، کاترین راس، الیزابت تیلور، جولی کریستی، سیلوا کوشینا، ژاکلین بیسه، کاترین دنوو و میشل مرسیه صحبت کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم ناظریان که در کنار همسرش حسین عرفانی که او نیز از صدا پیشه‌های مشهور سینما و تلویزیون بود، آثار بسیاری را در عرصه فرهنگ ایران به جای گذاشتند.

این دو در فیلم «کازابلانکا» با یکدیگر همکاری کردند. شهلا ناظریان سخنان اینگرید برگمن و حسین عرفانی حرف‌های همفری بوگارت را صداگذاری کردند. این فیلم به عنوان یکی از صد فیلم مهم و تاثیرگذار تاریخ سینمای جهان شناخته می شود که برنده چندین جایزه اسکار شد. این فیلم با صدای ماندگار و خاطره انگیز شهلا ناظریان در اذهان ایرانیان نیز ماندگار شد.

شهلا ناظریان پس از انقلاب بازیگری را نیز به کارنامه خود اضافه کرد. او در سریال‌های تلویزیونی «این خانه دور است»، «داستان یک شهر» و فیلم‌های سینمایی «خوش‌خیال»، «پرِ پرواز» و «شب بخیر غریبه» به‌ عنوان بازیگر حضور داشته است.

بیشتر از فرهنگ و هنر