الیوت تانر؛ فیزیک‌دان ۱۳ ساله

الیوت تانر می‌خواهد به یکی از استادان دانشگاه مینه‌سوتا تبدیل شود

قصه این فیزیک‌دان کوچک را حتی ستارگان دنیای صنعت سرگرمی هم شنیده‌اند-- Instagram/elliottrobbtanner

یک پسر نوجوان ۱۳ ساله امسال مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه مینه‌سوتا دریافت می‌کند.

بر اساس گزارش ای‌بی‌سی نیوز، این نوجوان که الیوت تانر نام دارد، دوره کارشناسی‌اش را در رشته ریاضی‌ - فیزیک گذرانده و در حال حاضر دارای معدل بسیار خوب ۳.۷۸ از این دانشگاه معتبر در آمریکا است.

الیوت تانر هم‌اکنون برای ادامه تحصیل در مقطع دکترای رشته فیزیک در این دانشگاه پذیرفته شده است. او در نظر دارد در آینده از نظریه‌پردازان جدی در عرصه فیزیک و استاد دانشگاه مینه‌سوتا شود. 

تانر می‌گوید:«شوقی باورنکردنی به فیزیک دارم. همیشه از مهمترین کارهای مورد علاقه‌ام بوده که می‌خواسته‌ام انجام دهم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته میشل تانر، مادر الیوت، این دانش‌آموز نابغه مطالعه، تمرین و خواندن مهارت‌های ریاضی را از سه سالگی آغاز کرد و با آموزش خانگی زیر نظر مادر، در ۹ سالگی دوران مدرسه را به پایان برد و پس از آن وارد دانشگاه شد. 

به گفته او «کسانی که داستان الیوت را می‌شنوند، فکر می‌کنند او فرصت کودکی پیدا نکرده یا خیلی زود بزرگ شده است. اما اتفاقا او خیلی هم بچه است و تنها تفاوت او با دیگر کودکان رفتن به ساختمانی متفاوت برای تحصیل است.»

خانواده الیوت هنوز درباره چگونگی پرداخت هزینه‌های دانشگاه برای دوره دکترای او مطمئن نیستند و فعلا گزینه‌های پیش‌روی خود را بررسی می‌کنند تا به بهترین گزینه برای فرزند بااستعدادشان دست یابند. 

قصه این فیزیک‌دان کوچک را حتی مشاهیر دنیای سرگرمی هم شنیده‌اند: بازیگران مجموعه تلویزیونی «شلدون جوان»، که محصول جانبی (spin-off) مجموعه طنز «تئوری بیگ‌بنگ» بوده است، نیز به مناسبت نقش اول این مجموعه- یک فیزیک‌دان نظری جوان- از نزدیک با الیوت تانر آشنا شده‌اند. ایان آرمیتیج که نقش «شلدون جوان» را دارد، با الیوت- که به‌نوعی همزاد او در دنیای واقعی محسوب می‌شود، یکدیگر را ملاقات کرده‌اند و الیوت از مخاطبان و طرفداران این مجموعه است.

با وجود موفقیت چشمگیری که الیوت تانر در سن ۱۳ سالگی به آن دست‌یافته است، اما همچنان نمی‌تواند عنوان «جوان‌ترین فارغ‌التحصیل کالج» را از آن خود کند؛ این عنوان به مایکل کرنی، فارق‌التحصیل کارشناسی انسان‌شناسی از دانشگاه آلابامای جنوبی در سال ۱۹۹۴، تعلق دارد. او هنگام اخذ مدرک لیسانس‌ خود ۱۰ سال داشت و تا امروز کسی موفق به شکستن این رکورد نشده است.

بیشتر از جهان