نگرانی صدراعظم آلمان از آغاز جنگ هسته‌ای

آلمان سیستم‌های تسلیحات سنگین را از فهرست کمک‌های خود به اوکراین حذف کرد

آلمان مدعی شد که ارسال تسلیحات سنگین مانند تانک توانایی دفاعی این کشور را به میزان قابل‌توجهی تضعیف می‌کند- AFP

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، می‌گوید نگران است که ارسال تانک‌ به اوکراین به یک جنگ هسته‌ای منجر شود.

به نوشته دیلی میل، او به دلیل تحویل ندادن سلاح‌های سنگینی مانند تانک به اوکراین، با انتقاد‌های شدیدی روبه‌رو شده است. سایر متحدان غربی اوکراین ارسال محموله‌های نظامی برای تقویت نیروهای ولودیمیر زلنسکی را افزایش داده‌اند، اما شولتس سعی دارد اقدامی انجام ندهد که ناراحتی ولادیمیر پوتین را در پی داشته باشد.

در عوض، او روز سه‌شنبه گفت که آلمان ۸۳۰ میلیون پوند برای خرید تسلیحات به اوکراین کمک می‌کند.

در مصاحبه‌ای با اشپیگل که روز جمعه منتشر شد، او در پاسخ به این سوال که چرا فکر می‌کند تحویل تانک‌ها می‌تواند به جنگ هسته‌ای منجر شود، گفت: «هیچ کتاب قانونی وجود ندارد که بگوید آلمان چه زمانی می‌تواند به یکی از طرف‌های جنگ در اوکراین نزدیک شود.»

شولتس افزود: «ما باید هر کاری انجام دهیم تا از رویارویی نظامی مستقیم بین ناتو و یک ابرقدرت که دارای سلاح هسته‌ای است، جلوگیری کنیم. من هر کاری می‌کنم تا از تشدید تنش‌هایی که می‌تواند به جنگ جهانی سوم منجر شود جلوگیری کنم. هیچ جنگ هسته‌ای نباید رخ دهد. به همین دلیل مهم است که هر مرحله را با دقت در نظر بگیریم و با یکدیگر هماهنگ کنیم.»

صدراعظم آلمان در ادامه تاکید کرد: «اجتناب از تشدید تنش به سمت ناتو برای من اولویت اصلی است. به همین دلیل است که من روی نظرسنجی‌ها تمرکز نمی‌کنم یا اجازه نمی‌دهم که با تماس‌های تندوتیز عصبانی شوم. عواقب یک خطا هم چشمگیر خواهد بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس جزئیاتی که روزنامه بیلد منتشر کرد، آلمان سیستم‌های تسلیحات سنگین از جمله خودروهای حمل‌ونقل باکسر و تانک‌های جنگی لئوپارد ۲ ساخت آلمان را از فهرست کمک‌های خود به اوکراین حذف کرده است.

آلمان مدعی شد که ارسال تسلیحات سنگین مانند تانک توانایی دفاعی این کشور را به میزان قابل‌توجهی تضعیف می‌کند. در مقابل، بریتانیا حداقل ۴۵۰ میلیون پوند کمک نظامی و تسلیحاتی از جمله خودروهای زرهی و موشک‌های ضدتانک به اوکراین ارسال کرده است.

ایالات متحده هم به جز کمک‌های پیشین، اعلام کرد که ۶۱۲ میلیون پوند کمک نظامی دیگر شامل سلاح‌های توپخانه سنگین و پهپادهای تاکتیکی را به اوکراین ارسال می‌کند.

بیشتر از جهان