بردلی ویگینز: مربی‌ام از من سوءاستفاده جنسی می‌کرد

دوچرخه‌سوار پرافتخار بریتانیایی برای اولین بار درباره شرایط سخت دوران نوجوانی‌اش صحبت کرد

 ویگینز در المپیک آتن، پکن، لندن و ریو مدال طلا گرفت و در سال ۲۰۱۲ قهرمان تور دو فرانس شد-Odd ANDERSEN / AFP

دوچرخه‌سوار پرافتخار بریتانیایی برای اولین بار درباره شرایط سخت دوران نوجوانی‌اش صحبت کرد.

سر بردلی ویگینز گفت که در ۱۳ سالگی از طرف مربی‌اش مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته است. نخستین بریتانیایی فاتح تور دو فرانس و قهرمان سه‌گانه المپیک گفت که مجبور شد این موضوع را دفن کند، چرا که کسی را نداشت تا با او در میان بگذارد.

ویگینز ۴۱ ساله در مصاحبه با ماهنامه Men’s Health  این ادعا را مطرح کرد: «وقتی جوانتر بودم، حدود ۱۳ سالگی، از طرف مربی‌ام مورد آزار جنسی قرار گرفتم و هرگز نتوانستم آن را کاملا بپذیرم. این ماجرا در بزرگسالی روی من اثر گذاشت و آن را دفن کردم.»

ویگینز گفت که نمی‌توانست با ناپدری‌اش در این‌باره صحبت کند، چرا که او را کتک می‌زد و لباس‌های دوچرخه‌سواری‌اش را مسخره می‌کرد؛ «ناپدری‌ام رفتار خشنی با من داشت. او مرا به خاطر پوشیدن شلوار چسبان دوچرخه‌سواری همجنس‌باز خطاب می‌کرد، پس فکر نمی‌کنم فرد مناسبی برای صحبت در این‌باره بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ویگینز اضافه کرد: «من کاملا تنها بودم. فقط می‌خواستم از محیط زندگی‌ام دور شوم. خیلی منزوی شده بودم. من از هر جهت نوجوان عجیبی بودم و علاقه به دوچرخه‌سواری از این سختی می‌آمد.»

ویگینز پیش از این درباره کودکی دشوار و افسردگی‌اش صحبت کرده بود، ولی این اولین بار است که اعتراف می‌کند آزار جنسی دید.

ویگینز همچنین گفت که تلاش زیادی کرده رابطه‌ با پدرش گری ویگینز، دوچرخه‌سوار استرالیایی را درک کند. او خانواده را در سال‌های جوانی بردلی ترک کرد و در سال ۲۰۰۸ در جریان یک نزاع کشته شد.

ویگینز گفت: «وقتی او در سال ۲۰۰۸ کشته شد، هیچوقت جواب سوال‌هایم را نگرفتم. او وقتی کوچک بودم ما را ترک کرد و اولین بار در ۱۸ سالگی او را دیدم. رابطه‌ای بین ما در حال شکل‌گیری بود، ولی چند سال با او صحبت نکرده بودم تا اینکه کشته شد.

ویگینز گفت: «او قهرمان من بود. می‌خواستم خودم را به او ثابت کنم. او دوچرخه‌سوار خوبی بود و می‌توانست خیلی بهتر باشد، ولی یک استعداد هدر رفته بود. او یک فرد الکلی، افسرده و خشن بود که مواد مخدر زیادی مصرف می‌کرد.»

ویگینز همچنین گفت که پس از قهرمانی تور دو فرانس و کسب مدال طلا در المپیک لندن به سختی توانست با شهرت کنار بیاید: «بعد از بردن تور دو فرانس و طلای المپیک، زندگی‌ام دیگر شبیه قبل نشد. شهرت و محبوبیت فشار زیادی به من وارد می‌کرد. من یک فرد درونگرا هستم. من در آن دوره شبیه یک ستاره راک شده بودم و این غمگین‌ترین دوران زندگی من بود.»

او ادامه داد: «تمام تلاش من این بود که به موفقیت دیگران کمک کنم و فشاری که پس از قهرمانی تور دو فرانس به عنوان اولین انگلیسی به من وارد شد، واقعا برایم دشوار بود.»

ویگینز در المپیک آتن، پکن، لندن و ریو مدال طلا گرفت و در سال ۲۰۱۲ قهرمان تور دو فرانس شد. ویگینز که به دلیل این موفقیت‌ها به لقب «سر» نایل شد، در سال ۲۰۱۶ از دوچرخه‌سواری خداحافظی کرد.

بیشتر از ورزش