راهپیمایی پناهجویان کفن‌پوش افغانستان در پاکستان

فروپاشی نظام جمهوریت در افغانستان سبب شد تا بار دیگر میلیون‌ها تن افغانستان را ترک کنند

معترضان با پوشیدن کفن از سازمان ملل می خواهند به پروند های شان رسیده گی شود عکس از ایندیپندینت 

ده‌ها پناهجوی افغانستان روز دوشنبه ۱۸ آوریل، در اسلام‌آباد راهپیمایی کردند. زنان، کودکان، و مردان پناهجو با پوشیدن پارچه‌های سفید که بر آن‌ها با رنگ سرخ واژه «قتل» نوشته شده بود، در اسلام‌آباد دست به تظاهرات زدند و با شعارها و بنرهایی که در دست داشتند، از سازمان ملل متحد خواستند که به پرونده‌های پناهجویان رسیدگی کند.

 پیش از فروپاشی «جمهوری اسلامی افغانستان» در اوت ۲۰۲۱، نزدیک به سه میلیون تن از شهروندان افغانستان در پاکستان زندگی می‌کردند و هزاران تن دیگر نیز پس از ۱۵ اوت که طالبان بر افغانستان مسلط شدند، به پاکستان گریختند. شمار دقیق پناهجویان و مهاجران افغان هنوز روشن نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این پناهجویان افغانستان در پاکستان که به کشورهای اروپایی، امریکای شمالی و استرالیا درخواست پناهندگی فرستاده‌اند، می‌گویند که انسان‌ها برابرند و برخورد تبعیض‌آمیز با  پناهجویان افغانستان باید متوقف شود. حق زندگی، کار، تحصیل، و آزادی، از خواست‌های این معترضان کفن‌پوش در اسلام‌آباد است.

بخشی از پناهجویان افغانستان که پس از تسلط طالبان بر افغانستان به پاکستان رفته‌اند، از حمایت شماری از نهادهای خارجی برخوردارند و منتظرند تا پس از بررسی پرونده‌ها و صدور اسناد رسمی لازم، بتوانند به کشورهای دیگر بروند. اما بسیاری از آنان بی‌هیچ حمایت بیرونی، با دشواری‌های معیشتی و اوضاع نابسامان مالی دست به‌گریبان مانده‌اند.

فروپاشی نظام جمهوری در افغانستان سبب شد تا بار دیگر میلیون‌ها تن افغانستان را ترک کنند.

بر اساس آمارها و گزارش‌های متعدد، در حدود پنج میلیون پناهجوی افغانستان نیز در ایران زندگی می‌کنند.