شمار قربانیان سیل در آفریقای جنوبی به ۴۴۳ نفر رسید

جست‌وجو برای نجات ده‌ها مفقود ادامه دارد

درپی بارندگی‌های شدید روزهای اخیر در استان کوازولو-ناتال واقع‌در شرق آفریقای جنوبی که منجربه سیل و رانش زمین شده است، بیش از ۴۴۰ نفر کشته‌ شدند و تلاش امدادگران برای یافتن ده‌ها نفر دیگر که مفقود شده‌اند، ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، درپی این سیل، آب و برق در منطقه قطع و هزاران نفر بی‌خانمان شده‌اند. همچنین فعالیت مهم‌ترین و یکی‌از پررفت‌وآمدترین بندرهای قاره آفریقا در شهر دوربان مختل شده است. یکی‌از مسئولان بخش اقتصادی در استان کوازولو-ناتال نیز مجموع خسارت واردشده به زیرساخت‌ها را بیش‌از ۱۰ میلیارد رَند (۶۸۴.۶ میلیون دلار) برآورد کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سیله زیکلالا، بالاترین مقام استانی در کوازولو-ناتال اعلام کرد که شمار کشته‌شدگان در این سیل به ۴۴۳ نفر رسیده است و ۶۳ نفر دیگر نیز همچنان مفقودند. او در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که این سیل، یکی از بدترین سیل‌ها در تاریخ ثبت‌شده استان بوده است.

زیکالالا گفت: «ما باید با فراخواندن شجاعت جمعی خود، این ویرانی را به فرصتی برای بازسازی استانمان تبدیل کنیم. مردم کوازولو-ناتال از این ویرانی سربر خواهند آورد.»

در برخی مناطق که بیشترین آسیب را از سیل دیده‌اند، ساکنان از احتمال ادامه بارندگی‌ها ابراز نگرانی می‌کنند و بعضی از آن‌ها در انتظاری طاقت‌فرسا برای دریافت خبری درمورد عزیزان مفقودشده‌شان سر می‌کنند.

دفتر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی شنبه‌شب اعلام کرد که سیریل رامافوزا، رئیس‌ جمهوری آن کشور، سفر کاری خود به عربستان سعودی را برای تمرکز بر این فاجعه طبیعی به‌تعویق انداخته است و در نشستی با وزرای کابینه، چگونگی واکنش به این بحران را ارزیابی خواهند کرد.   

بیشتر از جهان