دروازه‌بان منچسترسیتی لیورپول را به مرحله بعد فرستاد

لیورپول همچنان در چند جبهه برای قهرمانی می‌جنگد

سرخ‌پوشان بندر لیورپول توانستند به مرحله نهایی اف‌ای کاپ، قدیمی‌ترین جام فوتبال در جهان، راه پیدا کنند‌ـ AFP

لیورپول توانست در یک جدال نفس‌گیر با پیروزی ۳ بر ۲ مقابل منچسترسیتی به برتری برسد و برای اولین بار از سال ۲۰۱۲، به فینال جام حذفی انگلیس راه یابد. اگرچه شاید بیش از هر چیز سرخ‌پوشان این پیروزی را مدیون زک استفن‌اند.

در حالی که هنوز دقیقه ۹ بازی به پایان نرسیده بود، لیورپول با یک ارسال از نقطه کرنر و ضربه سر ابراهیما کوناته، مدافع سرخ‌پوشان، از حریف قدرتمند خود پیش افتاد. زک استفن در لحظه به ثمر رسیدن گل واکنشی از خود نشان نداد.

در ادامه، لیورپول توانست به‌ لطف اشتباه عجیب دروازه‌بان منچسترسیتی، به گل دوم دست یابد. تعلل زک استفن در بازی با پا باعث شد تا سادیو مانه با یک تکل توپ را وارد دروازه کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در حالی که نیمه اول به دقایق پایانی نزدیک می‌شد، سادیو مانه با یک ضربه والی برای سومین بار لیورپول را به گل رساند. با این گل به نظر می‌رسید که شاگردان یورگن کلوپ نیمه اول را با سه گل برتری به پایان ببرند.

هواداران منچسترسیتی امیدوار بودند که تیم محبوبشان به لطف اندیشه‌های گواردیولا نیمه دوم بتواند جبران کند. هنوز دو دقیقه از نیمه دوم نگذشته بود که سیتیزن‌ها به گل اول رسیدند. این گل امیدها را در دل هواداران آبی‌پوشان شهر منچستر زنده کرد.

برخلاف زک استفن، الیسون بکر، دروازه‌بان لیورپول، در نیمه دوم ستاره درخشان لیورپولی‌ها بود و بارها در برابر حمله‌های منچسترسیتی مقاومت کرد. با این حال، شاگردان گواردیولا توانستند با گلی دیرهنگام در دقیقه ۹۰ اختلاف را به حداقل برسانند. ضربه ریاض محرز، بازیکن الجزایری منچسترسیتی، با واکنش الیسون بکر مواجه شد اما در بازگشت برناردو سیلوا توانست دروازه آبی‌پوشان را باز کند.

در وقت‌های اضافی بازی هم فرناندینیو و رحیم استرلینگ فرصت داشتند تا بازی را به تساوی بکشانند که با بی‌دقتی، فرصت‌های خود را از دست دادند.

با اینکه آبی‌پوشان توانستند نیمه دوم را با دو گل پیروز شوند، اما درمجموع نتوانستند اشتباهات نیمه اول را جبران کنند و در نهایت، سرخ‌پوشان بندر لیورپول توانستند به مرحله نهایی اف‌ای کاپ (FA CUP)، قدیمی‌ترین جام فوتبال در جهان، راه پیدا کنند.

بیشتر از فوتبال