اجساد بیش از ۹۰۰ غیرنظامی دیگر در اطراف کی‌یف کشف شد

حمله به شهروندان، اماکن و تاسیسات غیرنظامی، از مصادیق اصلی «جرایم جنگی» به شمار می‌رود

مقام‌های پلیس اوکراین اعلام کردند که به دنبال عقب‌نشینی نیروهای روسی، اجساد بیش از ۹۰۰ غیرنظامی دیگر، در مناطق اطراف پایتخت، پیدا شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس، روز جمعه ۲۶ فروردین، به نقل از یکی از مقام‌های پلیس کی‌یف، پایتخت اوکراین، نوشت که اکثر قربانیان با شلیک گلوله به قتل رسیده‌اند.

به گفته این مقام اوکراینی، بررسی‌ها نشان می‌دهد که افراد غیرنظامی حاضر در محل، به سادگی در خیابان‌ها، هدف شلیک نیروهای روسی قرار گرفته و اعدام شده‌اند.

به گفته این مقام پلیس در کی‌یف، هر روز اجساد بیشتری از زیر آوارها یا در گورهای دسته‌جمعی پیدا می‌شود.

آسوشیتدپرس، در گزارش روز جمعه خود، اشاره کرده است که شمار قربانیان فعلی دو برابر آن چیزی است که مقام‌های اوکراینی پیش‌تر اعلام کرده بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنابر گزارش‌ها، اجساد بیشتر قربانیان در منطقه «بوچا»، در حومه کی‌یف، پیدا شده است. به گفته مقام‌های اوکراینی، نیروهای روسی، مشخصا به دنبال کسانی بوده‌اند که از سیاست‌های اوکراین، در میانه جنگ، حمایت می‌کرده‌اند.

در تحولی دیگر، مقام‌های نظامی روسیه، روز جمعه تهدید کردند که حملات موشکی به پایتخت اوکراین را تشدید می‌کنند.

تهدید به بمباران شدید کی‌یف، پس از آن مطرح شد که مقام‌های روسی ادعا کردند که در جریان حمله هوایی در بریانسک، منطقه‌ای هم مرز با اوکراین، حدود ۱۰۰ساختمان مسکونی در محل آسیب دیده و هفت نفر هم مجروح شده‌اند.

ایگور کوناشنکوف، سخن‌گوی وزارت دفاع روسیه، روز جمعه گفت: «حملات به کی‌یف در پاسخ به تجاوز و اقدامات تروریستی رژیم اوکراین افزایش می‌یابد.»

در همین حال، مردم محلی در شهر ماریوپل، در جنوب شرقی اوکراین، گزارش دادند که نیروهای روسی در حال بیرون آوردن اجساد از زیر آوارها هستند.

حمله به شهروندان، اماکن و تاسیسات غیرنظامی، از مصادیق اصلی «جرایم جنگی» به شمار می‌رود که در صلاحیت قضایی «دیوان کیفری لاهه» قرار داد.

یکی از دادستان‌های ارشد دیوان کیفری لاهه، روز چهارشنبه، پس از دیدار از اوکراین گفت؛ این کشور در حال حاضر «صحنه‌ای از جنایت» است.

پیش‌تر مقام‌های «دیوان کیفری لاهه» اعلام کرده بودند که شواهد قابل اطمینانی وجود دارد که نیروهای روسی در حمله به خاک اوکراین، مرتکب «جنایت جنگی» شده‌اند.

علاوه بر مقام‌های اوکراینی و آمریکایی، امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه، نیز در موضع‌گیری روز چهارشنبه خود، نیروهای روسی را متهم به «جنایت جنگی» کرد.

بیشتر از جهان