قیمت پیشنهادی ایلان ماسک به توییتر رمز مخفی دارد

نخستین بار نیست که این کارآفرین از آن اعداد خاص به‌مثابه رمز مخفی در معامله‌های تجاری‌اش استفاده می‌کند

رئیس تسلا به هیئت‌مدیره توییتر قیمتی بسیار دقیق معادل ۵۴.۲۰ دلار به ازای هر سهم و به‌صورت نقدی پیشنهاد کرد‌ـ Olivier DOULIERY / AFP

پیشنهاد هیجان‌انگیز ۴۳ میلیارد دلاری ایلان ماسک برای خرید توییتر مضمونی بسیار آشنا و رمزی‌ داشت.

رئیس تسلا به هیئت‌مدیره این رسانه اجتماعی قیمتی بسیار دقیق معادل ۵۴.۲۰ دلار به ازای هر سهم و به‌صورت نقدی پیشنهاد کرد تا مالکیت کل شرکت را از آن خود کند و ادعا کرد مدیر مناسبی است که می‌تواند «ظرفیت فوق‌العاده» این شرکت را «آشکار کند».

نخستین بار نیست که این کارآفرین از آن اعداد خاص (دقیق) به‌مثابه رمز مخفی در معامله‌های تجاری‌اش استفاده می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در اوت سال ۲۰۱۸، در توییتر اعلام کرد که می‌خواهد تسلا را به قیمت ۴۲۰ دلار به‌ازای هر سهم بفروشد.

انجمن بورس و اوراق بهادار در شکایتی مطرح کرد که ماسک قیمت سهام را از ۴۱۹ دلار به ۴۲۰ دلار افزایش داده «چون اخیرا از اهمیت این عدد در فرهنگ ماریجوانا باخبر شده است».

در این شکایت، نقل قولی هم از ماسک ضمیمه شده است که در آن گفته بود فکر می‌کند به نظر گرایمز، دوست دخترش و ستاره پاپ، قیمتی که انتخاب کرده، «خنده‌دار است، که مسلما دلیل خوبی برای انتخاب قیمت نیست».

در نظر دارم تسلا را به قیمت ۴۲۰ دلار خصوصی کنم. تامین بودجه تضمین شد.

درست چند روز قبل از پیشنهاد ۵۴.۲۰ دلاری‌اش به ازای هر سهم در توییتر، با به اشتراک گذاشتن تصویری (میم) از خودش در حالی که میهمان پادکست جو روگان بود و اطرافش را دود فرا گرفته بود، در مورد مصرف ماری‌جوانا در جلسه‌های هیئت‌مدیره توییتر شوخی کرد.  

در توضیح این میم آمده است: «جلسه بعدی هیئت‌مدیره توییتر روشن می‌شود.» ماسک تلاش می‌کند خود را از توافق با انجمن بورس و اوراق بهادار خلاص کند که در آن [ذکر شده] وکیل تسلا باید تمام توییت‌های مربوط به شرکت را قبل از منتشر شدن بررسی کند.

در دسامبر ۲۰۱۹، وقتی سهام تسلا به ۴۲۰ دلار در هر سهم رسید، ماسک در صفحه توییترش نوشت: «سهام خیلی بالا رفته...هاها.»

و در سال ۲۰۲۰، تسلا قیمت تسلا سدان (سواری) مدل اس را تغییر داد و به ۶۹ هزار و ۴۲۰ دلار رساند.

منشا ۴۲۰ در فرهنگ ماریجوانا دقیقا مشخص نیست و مجموعه‌ای از نظریه‌های عمدتا رد‌شده درباره دلیل گره خوردن این دو به یکدیگر وجود دارد.

از قبیل رمزهای رادیویی پلیس برای کشیدن ماریجوانا، رمز مخفی بین دانش‌آموزان دبیرستانی دهه ۱۹۷۰ و اشاره به رمز جنایی کالیفرنیا که هیچ‌کدام دقیق به نظر نمی‌رسد.  

اما ۲۰ آوریل یا «۴۲۰» بین مصرف‌کنندگان ماریجوانا به نام «روز علف» شناخته شده است.   

© The Independent

بیشتر از جهان