وداع زودهنگام نواک جوکوویچ با مسترز مونت‌کارلو

جوکوویچ: در آمادگی کامل نبودم

جوکوویچ مصاف با آلخاندور داویدوویچ فوکینا شکست خورد و حذف شد‌ـ VALERY HACHE / AFP

نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان، در دور دوم رقابت‌های مسترز مونت‌کارلو، در مصاف با آلخاندور داویدوویچ فوکینا شکست خورد و حذف شد.

به گزارش گاردین، این تنیس‌باز صرب که به‌دلیل امتناع از زدن واکسن کووید-۱۹، فصل هارد کورت در آمریکا را از دست داده بود، برای اولین بار از ماه فوریه مسابقه می‌داد. او پس از سه ست با نتایج ۶-۳، ۶-۷ و ۶-۱، مغلوب شد.

جوکوویچ ۲۰ برک‌پوینت داد که حریفش توانست ۹ تا از آن‌ها را ببرد. داویدوویچ فوکینا، مرد شماره ۴۶ تنیس جهان، هرچند در ست دوم افت محسوسی داشت، توانست در کمتر از سه ساعت، به مهم‌ترین برد دوران حرفه‌ای‌ خود برسد.

این تنیسور ۲۲ ساله اسپانیایی بعد از مسابقه گفت: «این برد برایم خاص است، چون از کودکی با تماشای مسابقات نوله (جوکوویچ) بزرگ شدم و یکی از هواداران بزرگ او هستم. می‌دانستم که او در این فصل خیلی بازی نکرده است و اعتماد به نفس کافی ندارد. من در شروع مسابقه فرصت‌های خوبی داشتم و از آن‌ها استفاده کردم. وقتی او ست دوم را برد، از نظر روحی برایم سخت بود، ولی توانستم تمرکزم را حفظ کنم. باید برای نبرد آماده می‌ماندم.»

نمایش جوکوویچ نشان داد که او برای بازگشت به مسابقات، به آمادگی بیشتری نیاز دارد. در شروع فصل، او اجازه نیافت در اوپن استرالیا شرکت کند، ولی همچنان مصمم است که رکورد فتح ۲۰ گرنداسلم خود را ارتقا بدهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جوکوویچ که دو بار فاتح مسابقات مسترز مونت‌کارلو شده است، در این مسابقه شروع ضعیفی داشت و بعد از باختن در ست اول، در شروع ست دوم هم برک شد. البته تنیسور اسپانیایی در گیم هفتم این ست بی‌تجربگی کرد و با یک شیرجه بی‌دلیل چیزی نمانده بود که مصدوم شود و جوکوویچ هم با استفاده از این اتفاق توانست ۱۰ امتیاز متوالی بگیرد و در این ست، دست بالا را داشته باشد.

جریان بازی در اواخر ست دوم به نفع داویدوویچ فوکینا برگشت؛ زمانی که جوکوویچ چهار اشتباه اجتناب‌پذیر داشت تا سرنوشت به تای‌برک بکشد. جوکوویچ که مدت زیادی بود در مسابقه‌ای شرکت نداشت، در ست دوم انرژی زیادی صرف کرد که باعث شد در ست سرنوشت‌ساز سوم، سه بار برک شود.

جوکوویچ بعد از این شکست گفت: «می‌خواهم به آلخاندرو تبریک بگویم. او بازیکن برتر این مسابقه بود. او در دو ست نخست بازی، ریتم بهتری داشت. تصورم این بود که می‌توانم شرایط را تغییر بدهم و برنده شوم ولی اتفاق‌های بازی و شرایط بدنی به زیان من بود. من از آمادگی آرمانی دور بودم.»

جوکوویچ اضافه کرد: «در چنین شرایطی باید دو برابر حالت عادی تلاش کنید. البته من مقابل یک متخصص زمین رس بازی داشتم. او یک مسابقه در زمین اصلی انجام داده بود.»

تنیسور ۳۴ ساله صرب پیش از این در رقابت‌های دبی هم نتوانسته بود از یک‌چهارم نهایی فراتر برود و مغلوب جیری وسلی شد.

بیشتر از تنيس