جبهه مقاومت ملی: در جنگ اندراب‌ها به طالبان تلفات سنگین وارد شده است

فعالیت جبهه‌های ضد طالبان در بخش‌های مختلف افغانستان رو به گسترش است

حمله‌های پی در پی طالبان در اندراب، توسط نیروهای مقاومت دفع گردیدند-

Sibghatullah Ahmadi/ فیسبوک

جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود، جمعه‌شب ۱۹ فروردین با انتشار یک بیانیه گفت در جنگ «اندراب‌ها» طالبان متحمل تلفات سنگینی شده است و تنها در نبرد روز جمعه ۱۱ نفر از این گروه کشته شدند.

در اعلامیه جبهه مقاومت ملی آمده است افراد طالبان روز جمعه پس از نماز جمعه به دره قاسان روستای اندراب استان بغلان حمله کردند و می‌خواستند سنگرهای مستحکم جبهه مقاومت ملی را شکست بدهند که با مقاومت شدید مبارزان این جبهه روبه‌رو شدند. درنتیجه این درگیری‌ها ۱۱ نفر از گروه طالبان کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شده‌اند.

در بیانیه گفته شده است که افراد طالبان پس از ایستادگی و مقاومت مبارزان جبهه مقاومت ملی و با تحمل تلفات سنگین از منطقه فرار کردند و مبارزان جبهه مقاومت ملی کنترل این مناطق را به دست گرفتند. 

در همین حال، صبغت‌الله احمدی، سخنگوی این جبهه در توییتی گفت: «هفتمین تهاجم طالبان اشغالگر پس از هفت ساعت جنگ در منطقه بالای دربند کاسه تراش و دره جر قاسان اندراب دفع شد و به طالبان تلفات سنگینی وارد آمد.»

منابع محلی از اندارب نیز تلفات وارد شده به طالبان را تایید کردند و گفتند از دو روز پیش طالبان از زمین و هوا به منطقه قاسان اندراب حمله کرد، اما ناکام ماند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

صدیق‌الله شجاع، از فرماندهان جبهه آزادی افغانستان که در اندراب علیه طالبان می‌جنگد روز جمعه به ایندیپندنت فارسی گفت قاری فصیح‌الدین، رئیس ستاد ارتش طالبان حدود ۱۷۰۰ نفر برای جنگ به اندراب اعزام کرده بود.

جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود، نخستین جبهه نظامی بود که پس از سقوط کابل به دست طالبان  برای مبارزه با این گروه در استان پنجشیر اعلام موجودیت کرد و حاکمیت طالبان را نپذیرفت.

اکنون در کنار این جبهه، چندین جبهه نظامی دیگر نیز علیه طالبان اعلام موجودیت کرده‌اند. جبهه آزادی افغانستان شب گذشته اعلام کرد که نیروهای آنان در استان‌های بدخشان، قندهار، سمنگان و پروان به طالبان حمله کردند. به گفته رسانه‌های این جبهه در این حمله‌ها چهار عضو طالبان کشته و شماری دیگر زخمی شدند.

طالبان تاکنون در مورد درگیری‌های اخیر در اندراب و پنجشیر اظهارنظر نکرده‌ است و از انتشار هر گونه خبر در این‌ خصوص جلوگیری می‌کند.