بریتانیا در نظر دارد خودروهای زرهی به اوکراین بفرستد

بریتانیا اولین کشور عضو ناتو خواهد بود که چنین کاری را انجام می‌دهد

همچنین اعلام شد که بریتانیا نیروهای نظامی خود را برای اجرای تمرین‌های نظامی به کشورهای هم‌مرز با اوکراین خواهد فرستاد ‌ـDANIEL LEAL/AFP

بر اساس گزارش‌ها،‌ هم‌زمان با هشدار مقام‌های ارشد نظامی مبنی بر اینکه سه هفته آینده در تعیین نتیجه نهایی جنگ با روسیه سرنوشت‌ساز است، بریتانیا قصد دارد خودروهای زرهی به اوکراین بفرستد.

به گزارش تایمز، انتظار می‌رود در روزهای آینده حمایت‌های بیشتر از اوکراین اعلام شود. این حمایت‌ها احتمالا می‌تواند شامل فرستادن موشک‌های ضدتانک و ضدهوایی بیشتر باشد.

به گزارش این روزنامه، وزارت دفاع بریتانیا در نظر دارد خودروهای گشت‌زنی شناسایی یا دوربرد از قبیل جاکال (Jackal) یا خودروهای گشت‌زنی زرهی مانند مستیف (Mastiff) بفرستد.

سران وزارت دفاع بریتانیا امیدوارند این خودروها که تجهیزات حساس را از روی آن‌ها برخواهند داشت، برای غلبه بیشتر نیروهای اوکراین بر نیروهای روسیه استفاده شوند.

همچنین اعلام شد که بریتانیا نیروهای نظامی خود را برای اجرای تمرین‌های نظامی به کشورهای هم‌مرز با اوکراین خواهد فرستاد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از مقام‌های ارشد دولتی در مصاحبه با تایمز گفت: «سه هفته آینده حساس خواهد بود. [اوکراینی‌ها] همین الان هم تا حدودی پیروز شده‌‌اند. آن‌ها قوای روسیه را خسته کرده‌اند، پیروز میدان نبردهای تصرفی‌اند و پوتین را به انزوای ابدی محکوم کرده‌اند.»

«آیا آن‌ها می‌توانند قوای روس را عقب برانند؟ آیا خواهند توانست ارتش روسیه را در هم بشکنند؟ شاید؛ به آنچه می‌توانیم به دستشان برسانیم بستگی دارد.»

تصمیم بریتانیا مبنی بر تقویت دفاع فیزیکی اوکراین به دنبال اقدام جمهوری چک است که طبق گزارش‌ها، تانک‌های تی-۷۲ و وسایل نقلیه رزمی پیاده‌نظام بی‌ام‌پی-۱ را به اوکراین فرستاد. بریتانیا اولین کشور عضو ناتو خواهد بود که چنین کاری را انجام می‌دهد.

این در حالی است که اوکراین به ساکنان شرق این کشور گفته است: «هم‌اکنون بگریزید یا با خطر مرگ مواجه شوید»؛ زیرا پس از عقب‌نشینی هفته گذشته نیروهای مهاجم روسیه از شمال، این خطر وجود دارد که به سمت جنوب‌شرق حرکت کنند.

ایرینا ورشچوک، معاون نخست‌وزیر اوکراین، گفت: «بعد مردم را زیر گلوله‌باران خواهند گرفت و هیچ کمکی هم از دست ما برنخواهد آمد.»

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، هشدار داد که مسکو اکنون در حال تقویت قوا است و می‌کوشد در شرق این کشور عمیق‌تر نفوذ کند؛ منطقه‌ای که کرملین گفت هدف آن «آزادسازی» دونباس است.

در حالی که شش هفته از جنگ می‌گذرد، زلنسکی می‌گوید: «سرنوشت سرزمین و مردم ما در حال رقم خوردن است. ما می‌دانیم برای چه می‌جنگیم و برای پیروزی هر کاری خواهیم کرد.»

ایندیپندنت سابقه پرافتخاری در راه‌اندازی کارزارهای حمایت از حقوق آسیب‌پذیرترین اقشار دارد و در جنگ سال ۲۰۱۵ سوریه نیز کارزار «پناهندگان خوش‌ آمدید» را برای نخستین بار به راه انداختیم. اکنون آن کارزار را احیا کرده‌ایم و پس از بالا گرفتن بحران اوکراین این طومار را به راه انداخته‌ایم و از دولت می‌خواهیم تا در تضمین کمک‌رسانی‌ها بیشتر و سریع‌تر اقدام کند.

© The Independent

بیشتر از جهان