کلینتون: باید در مقابل عربستان از سیاست چماق و هویج استفاده کنیم

وزیر خارجه اسبق آمریکا گفت: آنچه در اوکراین رخ می‌دهد یک تجاوز نظامی غیرقابل دفاع و نادرست است

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه اسبق آمریکا شب گذشته در گفتگو با تلویزیون ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت که باید کاری کنیم کشورهای بیشتری با ما در زمینه تحریم‌های روسیه همکاری کنند. 

او گفت که فشار به چین و هند به عنوان دو واردکننده بزرگ انرژی برای همراهی با غرب ضروری است. او گفت که باید کاری کنیم که روسیه نتواند از ابزار انرژی برای به تسلیم واداشتن اروپا و اوکراین استفاده کند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در پاسخ به سوال مجری درباره اینکه آیا به رغم همکاری دفاعی و امنیتی گسترده آمریکا با عربستان سعودی این درست است که این کشور در زمینه کاستن از فشار افزایش قیمت انرژی با افزایش تولید همراهی نمی‌کند گفت که «من از این تصمیم ناراحت هستم. برای اینکه آن را کوتاه‌مدت می‌دانم و به نفع هیچ کس نیست حتی به نفع سعودی‌ها.» او گفت که اگر او وزیر خارجه بود هرچه در توان داشت به کار می‌بست تا کشورها را در زمینه تحریم روسیه قانع کند. 

کلینتون درباره پیشنهادش برای نحوه تعامل آمریکا با عربستان سعودی نیز گفت: «من فکر می‌کنم باید سیاست هویج و چماق را در پیش گرفت. چون که بە نظرم ما در یک بحران موجودیتی قرار داریم و تنها پیامد مثبتی که از تهاجم نظامی دهشتناک و ناموجه روسیه به اوکراین و از پس جنایات جنگی که پوتین روزانه مرتکب می‌شود، حاصل شده  این است که دنیا اکنون بیدارتر از پیش است. فکر می‌کنم برخی از کشورها از بقیه بیدارترند و همه باید به این نکته توجه کنند. چالش اصلی انرژی که پیش روی ماست، این است که باید به اروپا در این زمینه کمک کنیم»

کلینتون همچنین گفت آنچه در اوکراین رخ می‌دهد یک تجاوز نظامی غیرقابل دفاع و نادرست است و گفت که روسیه هر روز در اوکراین مرتکب جنایت جنگی می‌شود.