خودکشی بیش از ۱۳۰ دلفین در غرب آفریقا

مردم حاضر در ساحل سعی کردند شماری از این دلفین‌ها را نجات دهند

عکس آرشیوی و مربوط به مارس ۲۰۱۹ است- NICOLAS TUCAT / AFP

پس از آن که انبوهی از دلفین‌ها به علتی نامعلوم خود را به ساحلی در غرب آفریقا افکندند، بیش از ۱۳۰ دلفین از میان آن‌ها جان سپردند.

حدود ۲۰۰ نهنگ کله‌خربزه‌ای (دلفین‌های متوسط اندام) خود را به ساحلی واقع در جزایر کیپ‌ورد افکندند.

مقامات محلی، ساکنان و گردشگران، توانستند شماری از این دلفین‌ها را به دریا برگردانند، اما بسیاری از آن‌ها  به ساحل برگشتند.

به گزارش رسانه‌های محلی ۱۳۶ دلفین در این ماجرا مردند و لاشه‌های آن‌ها با بولدوزر دفن شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اندکی بعد در سواحل شرق ایالات متحده حدود ۲۶ نهنگ خلبان نیز خود را به سواحل جزیره‌ای در کرانه‌ ایالت جورجیا افکندند که از میان آن‌ها ۱۵ نهنگ جان باختند. از ماه ژوئیه به این سو، این دومین خودکشی پرشمار از این دست، در سواحل این ایالت است.

دام‌پزشکانی از اسپانیا در حال عزیمت به جزیره‌ بوا ویستا در نزدیکی کرانه‌ غرب آفریقا هستند تا برای یافت علت مرگ این دلفین‌ها، آزمایش‌هایی انجام دهند.

گروهی از داوطلبان هوادار محیط زیست در این مستعمره‌ سابق پرتغال اعلام کردند که از ۵۰ دلفین نمونه‌برداری کرده‌اند و شورای محل هم چهار نمونه دیگر را به صورت منجمد نگه داشته است.

Frederic J. BROWN / AFP

عکس آرشیوی و مربوط به ژوئیه ۲۰۱۶ است- Frederic J. BROWN / AFP

کارشناسان می‌گویند، بیماری، خطای جهت‌یابی، جزر و مد سریع، تعقیب شکارچیان، و شرایط آب‌و‌هوایی خیلی بد، از جمله عوامل این گونه خودکشی‌های ‌جمعی می‌تواند باشد.

در سه ماه نخست امسال، آب لاشه‌ بیش از ۱۱۰۰ دلفین آسیب دیده را به سواحل جنوب غربی فرانسه انداخته است. به گفته‌ کارشناسان، اکثر این مرگ‌ها به علت گیر افتادن در تورهای ماهی‌گیری صنعتی است.

سال پیش حدود ۱۵۰ نهنگ خلبان باله‌کوتاه با افکندن خود به سواحل جنوب شهر پرت واقع در غرب استرالیا، خودکشی کردند.

پستان‌داران دریایی، وقتی که روی سطوح جامد قرار می‌گیرند، جداره‌های سینه‌شان شروع به فشردن اندام‌های داخلی آن‌ها می‌کند، زیرا دیگر به وزن آب اتکا ندارند.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از جهان