رئیس شورای نظامی میانمار: مخالفان کودتا را نابود می‌کنیم

روسیه تامین کننده اصلی تجهیزات نظامی رژیم کودتا است

مین آنگ هلائینگ، فرمانده ارتش میانمار، در سالگرد سرکوب خونین اعتراض‌های دموکراسی‌خواهانه میانمار- Handout / MYANMAR MILITARY INFORMATION TEAM / AFP

روز یکشنبه، ۲۷ مارس، مین آنگ هلینگ، فرمانده ارتش میانمار، در سالگرد سرکوب خونین اعتراض‌های دموکراسی‌خواهانه در این کشور، گفت که حکومت میانمار مخالفان کودتا را «نابود» خواهد کرد.

به گزارش فرانس ۲۴، او در رژه سالانه با نمایش تانک‌ها، موشک‌ها، توپخانه، و سربازان سوار بر اسب، به حدود هشت هزار نیروی امنیتی حاضر در این مراسم گفت که ارتش تسلیم نمی‌شود.

او پیش از برپایی رژه روز یکشنبه گفت که ارتش «دیگر مذاکره نخواهد کرد... و تمامی گروه‌هایی را که برای سرنگونی حکومت می‌جنگند، نابود خواهد کرد.»

تصاویر تلویزیونی نشان می‌داد که در این مراسم جت‌های جنگی با پرچم‌های زرد، قرمز، و سبز پرواز می‌کردند. هم‌زمان، رسانه‌های دولتی زنانی را نشان می‌دادند که در خیابان‌های منتهی به محل رژه صف کشیده بودند تا به سربازان حاضر در رژه گل هدیه بدهند.

 در همین حال، معترضان و مخالفان حکومت کودتا در شبکه‌های اجتماعی خواستار تظاهرات سراسری و اعتصاب شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سال گذشته، در حالی که ژنرال‌ها این روز را جشن می‌گرفتند، نیروهای امنیتی در سراسر کشور حملات مرگباری را علیه معترضان مخالف کودتای فوریه آغاز کردند و در یک روز حدود ۱۶۰ غیرنظامی را کشتند.

امسال، آن‌ها از سوی سازمان ملل متحد با اتهاماتی نظیر «جنایت علیه بشریت» مواجه هستند.

 ایالات متحده، بریتانیا، و کانادا تحریم‌های جدیدی علیه ارتش میانمار اعلام کرده‌اند که فروشندگان اسلحه به میانمار را هدف می‌گیرد.

در مقابل، روسیه که این روزها به دلیل تهاجم نظامی به خاک اوکراین زیر فشار بین‌المللی قرار دارد، یک ‌بار دیگر مهمان افتخاری این مراسم بود.

 روسیه و میانمار روابط نزدیکی دارند.

تام اندروز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در میانمار، گفت: «روسیه تامین کننده ثابت سلاح بوده است و حکومت‌ نظامی (میانمار) به مسکو سفر کرده است تا از نزدیک این سلاح‌ها را ببیند و با مقامات نظامی روسیه و فروشندگان تسلیحات ملاقات کند.

در کنار الکساندر فومین، وزیر دفاع روسیه، که در رژه سال ۲۰۲۱ حضور داشت، چند خلبان نیز حضور داشتند تا نمایشی از جت‌های جنگنده جدیدی که ارتش اخیرا خریداری کرده است، ارائه دهند و بر روابط نزدیک رژیم کودتایی میانمار با مسکو، به‌عنوان بزرگترین منبع تسلیحاتی‌ آن، تاکید ورزند.

بیشتر از جهان