چهار اسرائیلی در حمله با چاقو کشته شدند

روز یکشنبه نیز دو مامور پلیس اسرائیل در حمله‌ای در شرق اورشلیم با کارد زخمی شدند

در پی یک حمله تروریستی در شهر بئر السبع اسرائیل چهار تن کشته و چند نفر زخمی شدند.
به گزارش اورشلیم پست، مهاجم ابتدا در یک پمپ بنزین با کارد به زنی حمله می‌کند و سپس سوار خودرو می‌شود و به یک مرد دوچرخه‌سوار می‌کوبد. مهاجم سپس از خودرو خارج می‌شود و با کارد به یک زن و مرد دیگر حمله می‌کند و درنهایت به ضرب گلوله یک رهگذر مسلح کشته می‌شود.
فرد مهاجم که محمد ابوالکیان نام داشت، در سال ۲۰۱۵ به جرم هواداری و تبلیغات برای داعش در میان دانش‌آموزان مدرسه‌ای که در آنجا درس می‌داد، دستگیر شد و زمانی را در زندان سپری کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عبداللطیف قانوع، سخنگوی حماس با استقبال از این حمله گفت: «جنایت‌های اشغالگری را تنها می‌توان با عملیاتی حماسی که با چاقو، گلوله و کوبیدن انجام می‌شود، پاسخ داد.»
روز سه‌شنبه جنبش جهاد اسلامی فلسطین بیانیه‌ای علیه تاسیس گروه سایرت بارل منتشر کرد. این گروه شبه‌نظامی در ماه دسامبر برای حفاظت از یهودیان اسرائیل در وادی نقب تشکیل شد. جنبش جهاد اسلامی، تشکیل این گروه شبه‌نظامی را «افزایش خطرناک تنش‌ها» نامید و اعلام کرد مانع از اقدام‌های جنبش جهاد و اجرای وظیفه‌ مقاومت در برابر اشغالگری نمی‌شود.
حمله امروز سومین حمله با کارد در هفته جاری در اسرائيل بود. روز یکشنبه دو افسر پلیس در حمله‌ای در شرق اورشلیم با کارد زخمی شدند و روز شنبه نیز یک مرد ۳۵ ساله در پی یک حمله با چاقو زخمی شد.

ایالات متحده آمریکا این حمله تروریستی را محکوم کرد.

 

بیشتر از جهان