چلسی - رئال مادرید؛ جدال مدعیان در لیگ قهرمانان

چلسی احتمالا در بازی رفت مقابل رئال مادرید، بدون حضور تماشاگران بازی خواهند کرد

تیم فوتبال چلسی، مدافع عنوان قهرمانی که در این روزها و هفته شرایط سختی را تجربه می‌کند باید مقابل رئال مادرید قرار بگیرد - Glyn KIRK / AFP

قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا روز گذشته برگزار شد و هشت تیم پایانی این رقابت‌ها با حریفان خود آشنا شدند.

در مهم‌ترین و حساس‌ترین بازی این مرحله که تکرار دیدار نیمه‌نهایی سال گذشته نیز خواهد بود، تیم فوتبال چلسی، مدافع عنوان قهرمانی که در این روزها و هفته شرایط سختی را تجربه می‌کند باید مقابل رئال مادرید قرار بگیرد. رقابت سال گذشته این دو تیم در نیمه‌نهایی و بدون حضور تماشاگران برگزار شد و در مجموع دو مسابقه رفت و برگشت ۳ بر ۱ به سود چلسی به اتمام رسید.

آبی‌های لندن در دیدار نهایی نیز مقابل منچستر‌سیتی گواردیولا قرار گرفتند و با برتری مقابل آن‌ها برای دومین بار فاتح لیگ قهرمانان شدند. در سال جاری نیز آن‌ها نتایج خوبی چه در مسابقات لیگ برتر و چه در لیگ قهرمانان کسب کردند و با برتری ۴ بر ۱ مقابل لیل فرانسه در دو بازی رفت‌وبرگشت در لیگ قهرمانان به این مرحله راه پیدا کردند.

اما مشکلات برای چلسی فراتر از حد امکان است و تحریم‌های دولت بریتانیا علیه مالک روس این باشگاه یعنی رومن آبراموویچ این تیم را با مشکلات مالی زیادی روبرو کرده است‌؛ آن‌ها به احتمال زیاد در بازی رفت مقابل رئال مادرید در یک‌چهارم نهایی و در ورزشگاه استمفورد بریج لندن بدون حضور تماشاگران بازی خواهند کرد. با توجه به تحریم‌ها، تیم چلسی اجازه فروش بلیت را نخواهد داشت و به‌این‌ترتیب حضور هواداران این تیم در این مسابقه غیرممکن خواهد بود.

چلسی در حال حاضر تنها می‌تواند در بازی‌های لیگ برتر از حضور تماشاگران بهره ببرد و آن‌هم به دلیل پیش‌فروش تعداد زیادی از بلیت‌ها پیش از شروع فصل بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در طرف مقابل تیم فوتبال رئال مادرید این روزها با درخشش مهاجم کهنه‌کار خود، کریم بنزما در اوج به سر می‌برد و آن‌ها با عبور از تیم قدرتمند و پر ستاره پی‌اس‌جی پا به این مرحله از رقابت‌ها گذاشتند و به نظر می‌رسد برای این مسابقه از انگیزه‌های بسیار زیادی برخوردارند.

رئال مادرید که با ۱۳ قهرمانی پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها است، بدون شک یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی در رقابت‌های این فصل نیز خواهد بود. کارلو آنچلوتی، سرمربی ایتالیایی تیم فوتبال رئال مادرید تاکنون یک‌بار به همراه رئال در سال ۲۰۱۴ قهرمانی در این مسابقات را تجربه کرده است و حالا قصد دارد تا دوباره جام قهرمانی در لیگ قهرمانان را به همراه رئال تصاحب کند.

جدال ادن هازارد که نیمکت نشین ثابت رئال مادرید در این روزها است با تیم سابقش، چلسی نیز می‌تواند به جذابیت‌های این مسابقه اضافه کند.

توماس توخل نیز در مورد بازی با رئال گفت: «بازی بسیار سختی را پیش رو داریم و مهمتر از همه این است که ما در بازی رفت میزبانیم و تماشاگر نداریم. امیدوارم شرایطی فراهم شود که بتوانیم تماشاگران را در استمفورد بریج داشته باشیم چون در بازی برگشت در مادرید کار سختی پیش رو خواهیم داشت، اما با تمام توان برای این بازی آماده خواهیم شد. خوشحالم که مشکلات سفرهایمان حل شده است و می‌توانیم با هواپیما مسافرت کنیم.»

دیدار رفت دو تیم قرار است در تاریخ ۱۷ فروردین در انگلستان و لندن برگزار شود. در قرعه‌کشی انجام شده و در دیگر دیدارهای این مرحله تیم فوتبال منچسترسیتی با اتلتیکو مادرید، بنفیکا با لیورپول و ویارئال با بایرن‌مونیخ دیدار خواهند کرد.

بیشتر از فوتبال