انور قرقاش: گفتگو می‌تواند بحران‌ها در جهان عرب را حل کند

ایالات متحده از دیدار مقام‌های امارات و بشار اسد به‌شدت انتقاد کرده است

امارات می‌خواهد نقش مهمی در کاهش تنش‌ها در سوریه ایفا کند- عکس از The National

در حالی که امارات متحده عربی به دلیل استقبال از سفر بشار اسد زیر انتقادات گسترده قرار گرفته است، انور قرقاش، وزیر مشاور دولت امارات در سیاست خارجی، گفت که این کشور به اتخاذ یک سیاست واقع‌بینانه که می‌تواند به کاهش تنش‌ها در منطقه کمک کند، ادامه می‌دهد. این مقام ارشد اماراتی افزود ارتباط و گفتگو می‌تواند بحران‌ها را در جهان عرب حل کند.

 انور قرقاش در توییتی نوشت: «رویکرد عملی و منطقی را می‌توان بدون به خطر انداختن تلاش‌های کسانی که برای کاهش نزاع تلاش می‌کنند، استفاده کرد. سفر روز جمعه بشار اسد رئیس جمهور سوریه به امارات یک نمونه بود.»

امارات می‌خواهد نقش مهمی در کاهش تنش‌ها در سوریه ایفا کند و معتقد است که ارتباطات سیاسی، باز بودن و گفت‌وگو می‌تواند برای بازگرداندن صلح مؤثر باشد.

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، روز جمعه، ۲۷ دی‌ماه، در سفری به امارات متحده عربی، با شماری از مقام‌های بلندپایه آن کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

انجام این سفر هم‌زمان با یازدهمین سالگرد قیام در سوریه، نشانه‌ای از گرم‌شدن روابط بشار اسد با امارات، کشور متحد آمریکاست که زمانی در سوریه از شورشیانی حمایت می‌کرد که به‌دنبال برکناری او از قدرت بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از سال ۲۰۱۱ و آغاز جنگ داخلی در سوریه تاکنون، تنها سفرهای خارجی اسد به ایران و روسیه، دو متحد نزدیک و حامی حکومتش بوده است و این، نخستین سفر او به یک کشور عربی، در طول بیش از یک‌ دهه گذشته محسوب می‌شود.

بشار اسد در این سفر با شیخ محمد بن‌زاید آل‌نهیان، ولیعهد ابوظبی و همچنین شیخ محمد بن‌راشد آل‌مکتوم، حاکم دبی، دیدار کرد. 

فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد و منصور عزام، وزیر امور ریاست جمهوری، اسد را در سفر به امارات متحده عربی همراهی می‌کردند.

دیدار مقام‌های امارات متحده عربی با اسد با انتقاد شدید واشینگتن مواجه شد؛ وزارت خارجه ایالات متحده در واکنش به آن‌چه که «تلاش آشکار برای مشروعیت بخشیدن به اسد» خواند، اعلام کرد «عمیقا ناامید و آشفته» شده است.

بیشتر از جهان