سویه جدید ترکیبی اومیکرون در اسرائیل کشف شد

سازمان جهانی بهداشت نسبت به لغو محدودیت‌ها و بی‌اهمیت جلوه دادن سویه‌های جدید هشدار داد

تصویر شبیه‌سازی شده از ویروس کرونا-CDC

اسرائیل، سویه جدیدی از ویروس کرونا را شناسایی کرد که ترکیبی از دو نوع فرعی سویه اومیکرون با نام‌های BA.1 و BA.2 است. مقام‌های اسرائیل می‌گویند سویه جدید خفیف است و خطر چندانی ندارد اما تدروس ادهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت که سویه‌های ترکیبی، افزایش آمار مبتلایان در جهان را در هفته گذشته به دنبال داشت.
وزارت بهداشت اسرائیل، روز چهارشنبه ۱۶ مارس، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با وجود شناسایی سویه جدید، دلیلی برای نگرانی درباره آن وجود ندارد. این بیانیه می‌افزاید که سویه جدید فعلا در سراسر جهان ناشناخته است.
سویه جدید بیماری در آزمایش کرونا دو مسافر در فرودگاه «بن گوریون» اسرائیل، ثبت شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


سلمان زرکا، رئیس ستاد بحران کرونای وزارت بهداشت و درمان اسرائیل، به رادیو ارتش این کشور گفت سویه جدید ویروس کرونا خطرناک نیست. به گفته او انواع ترکیبی ویروس کرونا در حال حاضر برای دانشمندان شناخته شده است و به همین دلیل نگرانی خاصی درباره اینکه به موارد جدی منجر شود، وجود ندارد.
سلمان زرکا، افزود: «دو مورد سویه ترکیبی که تاکنون کشف شد، دارای علائم خفیف تب، سردرد و دیستروفی عضلانی است و نیازی برای مراجعه به پزشک وجود ندارد.»
با وجود اینکه حساسیت‌‌ها نسبت به ویروس کرونا در برخی کشورها در حال کاهش است، تدروس ادهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت افزایش سویه‌های جدید و موارد ابتلا را به «نوک کوه یخ» تشبیه کرد و هشدار داد که «سویه‌های ترکیبی جدید افزایش موارد ابتلا در جهان را به دنبال داشتند.»
به گفته او، ترکیبی از سویه اومیکرون و نسخه BA که هم‌خانواده آن است در کنار لغو محدودیت‌ها و کاهش رعایت موارد بهداشتی، افزایش موارد ابتلا در جهان را به دنبال داشت.
رئیس سازمان جهانی بهداشت، روز سه‌شنبه 15 مارس، اعلام کرد آمار جهانی، نشان‌دهنده افزایش موارد ابتلا به بیماری است و این می‌تواند مقدمه‌ای برای یک مشکل بسیار بزرگ‌تر باشد؛ زیرا برخی کشورها تعداد آزمایش‌ها را کاهش داده‌اند.
به گزارش نشنال نیوز به نقل از تدروس ادهانوم، پس از یک ماه کاهش تعداد مبتلایان، هفته گذشته بار دیگر موارد ابتلا در سراسر جهان افزایش یافت و برخی شهرها در کشورهای آسیایی مثل چین قرنطینه شدند.

بیشتر از جهان