حرکت شهری در سوییس در مسیر تبدیل بیت‌کوین به پول قانونی

السالوادور اولین و‌ــ همچنان تنها‌ــ کشور جهان است که بیت‌کوین را به‌عنوان ارز رایج رسمی پذیرفته است

هم‌اکنون در چندین شهرداری سوییس، پرداخت مالیات با استفاده از رمزارز امکان‌پذیر است‌ــ KAREN BLEIER / AFP

شهری در سوییس در تلاش برای تبدیل شدن به پایتخت بیت‌کوین اروپا، امیدوار است بیت‌کوین و دو ارز دیجیتال دیگر را «درعمل» پول قانونی خود ‌کند.

لوگانو، که اندکی بیش از ۶۲ هزار نفر جمعیت دارد، با توزیع‌کننده استیبل‌کوین تتر [ارز دیجیتال با ارزش ثابت] شریک شد تا امکان خرید کالا و خدمات با استفاده از بیت‌کوین، تتر و رمزپرداخت (توکن) ال‌وی‌جی‌ای پوینتس (LVGA Points) لوگانو را فراهم کند.

هم‌اکنون در چندین شهرداری سوییس، پرداخت مالیات با استفاده از رمزارز امکان‌پذیر است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این طرح ابتکاری هفته گذشته در رویداد «پلن بی»، با میزبانی میکله فولتی، شهردار لوگانو، اعلام شد که گفت با به‌کارگیری روش‌های سازگار با محیط‌ زیست برای استخراج بیت‌کوین، این کار همچنین «راهنمایی برای تامین مالی سبز» خواهد بود.

شهردار فولتی گفت: «لوگانو دارد روی آینده‌اش سرمایه‌گذاری می‌کند. این شهر در سال‌های اخیر راه‌حل‌های مبتنی بر زنجیره بلوکی (بلاک‌چین) از جمله اپلیکیشن مای لوگانو (MyLugano) و رمزپرداخت ال‌وی‌جی‌ای پوینتس، فرانک دیجیتال لوگانو و زیرساخت‌های زنجیره بلوکی ۳ای‌چین (3Achain) را اجرا کرده است.»

«ما به این فناوری اعتقاد جدی داریم‌، ظرفیت گسترش این فناوری‌ــ و همکاری یکپارچه ما با تتر‌ــ شهری بهتر و آزادتر، شفاف‌تر و هوشمندتر خواهد ساخت.»

پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری تتر، افزود: «ما در جایگاه بزرگ‌ترین استیبل‌کوین جهان، آینده‌ای را پیش‌بینی می‌کنیم که در آن کسب‌و‌کارها در هر مقیاس و اندازه‌‌ای امکان بهره‌گیری از بسترهای زنجیره بلوکی را داشته باشند، تا کیفیت زندگی شهروندان محلی با ارائه خدمات مالی و روزمره پایدارتر، شفاف‌تر و اطمینان‌پذیرتر بهبود یابد. ما مشتاقانه منتظریم لوگانو به الگویی برای پذیرش جهانی تبدیل شود.»

پلن‌بی لوگانو بیت‌کوین، تتر و لوگا (استیبل‌کوین سی‌اچ‌اف) را ارز قانونی اعلام کرد.

 ظرف چند ماه، در این شهر می‌‌توانید با همه این‌ها بپردازید.

- پائولو آردوینو (paoloardoino@) ۳ مارس ۲۰۲۲

این معرفی بیت‌کوین به‌عنوان پول رایج قانونی در پی اقدام مشابهی است که سال گذشته در السالوادور صورت گرفت. السالوادور اولین و‌ــ همچنان تنها‌ــ کشور جهان است که بیت‌کوین را به‌عنوان ارز رایج رسمی پذیرفته است.     

© The Independent

بیشتر از جهان