رونق نمایشگاه هنر دبی با نمایش آثار دیجیتالی

نمایشگاه هنر دبی برای نخستین بار بخشی را به نمایش و فروش محصولات دیجیتالی و تبادل ان‌اف‌تی اختصاص داد

ان‌اف‌تی فرصتی برای هنرمندان است که مخاطبان خود را گسترش دهند و در نمایشگاه دبی نیز به خوبی از این فرصت استفاده شده است-National

نمایشگاه هنر دبی (آرت دبی)، بزرگترین نمایشگاه سالانه هنر معاصر خاورمیانه، با نمایش آثار دیجیتالی برای نخستین بار، به دنبال تثبیت جایگاه خود به عنوان یک مرکز دارایی‌های رمزنگاری شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نمایشگاه هنر دبی امسال، در پانزدهمین دوره خود، برای چهار روز میزبان بیش از ۱۰۰ فروشنده آثار هنری داخلی و خارجی است. نمایشگاه این دوره از آن رو با سال‌های دیگر متفاوت است که بخشی را نیز به نمایش و فروش محصولات دیجیتالی از طریق تبادل در «ان‌اف‌تی» (NFT - توکن‌های غیرقابل تعویض) اختصاص داده است.

دارندگان رمزارز به گونه فزاینده‌ای به هنر دیجیتال به عنوان نوعی سرمایه‌گذاری علاقه‌مند هستند. پلتفرم‌های فروش ان‌اف‌تی با استفاده از فناوری بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال، این امکان را فراهم می‌کنند که هر چیزی، از جمله تصاویر و آثار هنری، به کلکسیون مجازی خریداران وارد شود.

بندتا گیون، مدیر اجرایی نمایشگاه هنر دبی، در باره قابلیت جدید این دوره گفت: «ان‌اف‌تی‌ها که از سال گذشته جدی‌تر از قبل معامله شدند و اکنون در حراج‌های بزرگ رد و بدل می‌شوند، باعث شد که ما نیز در امارات متحده عربی به این موضوع توجه کنیم.»

او با اشاره به موقعیت منحصربه فرد دبی به عنوان یک مرکز رو به رشد در عرصه ارزهای دیجیتال، اظهار کرد: «این موضوع، برگزارکنندگان نمایشگاه را بر آن داشت تا بخش جدیدی را به تبادل دیجیتال اختصاص دهیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دبی پس از امضای قراردادی در ماه دسامبر با بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات، هفته گذشته قانون جدید دارایی‌های مجازی و یک مرجع نظارتی برای این امور را معرفی کرد. پلتفرم‌های محلی ان‌اف‌تی از این حرکت به‌عنوان یک گام بزرگ در عرصه تجارت، استقبال کرده‌اند.

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، در توییتی نوشت:«چنین اقدامی موضع امارات را در این بخش تثبیت می‌کند و هدف آن ایجاد بیشترین میزان شفافیت و امنیت برای سرمایه‌گذاران است.»

جنیفر استلکو، مسئول یکی از پلتفرم‌های ان‌اف‌تی که حدود ۲۰ اثر هنری دیجیتال را در نمایشگاه هنر دبی عرضه کرده است، با استقبال از این تصمیم گفت: «کارایی ارزهای دیجیتال به شکل تصاعدی در حال رشد است و جای خالی چنین اقدامی در نمایشگاه‌های مختلف احساس می‌شد.»

او گفت که در جریان این نمایشگاه، یک اثر هنرمند لبنانی به نام «مگدا ملکون» که زادگاه خود، بیروت، را به عنوان یک زن قوی نشان می‌داد، به قیمت سه اتریوم (رمز‌ارز‌) معادل ۱۲۷ هزار دلار فروخته شد.

رونق جهانی ان‌اف‌تی، با اثر «بیپل»، هنرمند آمریکایی، شکل گرفت که سال گذشته یک اثر هنری را با رقمی معادل ۶۹ میلیون دلار فروخت و رکوردشکنی کرد.

پس از آن، اولین پلتفرم آنلاین خاورمیانه به نام «امرگیست» (Emergeast)‌ تصمیم گرفت به عرضه هنر دیجیتال روی آورد.

نیکی مفتاح، از بنیانگذاران امرگیست، به خبرگزاری فرانسه گفت که این پلتفرم در سال ۲۰۱۴ تاسیس شده است و به هنرمندان نوظهور منطقه اختصاص یافته است. به گفته او، حالا ان‌اف‌تی فرصتی برای هنرمندان است که مخاطبان خود را گسترش دهند و در نمایشگاه دبی نیز به خوبی از این فرصت استفاده شده است.

بیشتر از فرهنگ و هنر