تنیس ایندیان ولز؛ ماتادور به سختی به دور سوم صعود کرد

نادال سال ۲۰۲۲ را با قهرمانی در رقابت‌های گرند اسلم استرالیا آغاز کرد

رافائل نادل، مرد شماره چهار تنیس جهان - AFP

رقابت‌های تنیس مسترز و هزار امتیازی ایندیان ولز در کالیفرنیا با پیروزی سخت نادال و صعود مرد شماره چهار تنیس جهان به مرحله سوم رقابت‌ها ادامه پیدا کرد. نادال سال ۲۰۲۲ را با قهرمانی در رقابت‌های گرند اسلم استرالیا و به دست آوردن بیست و یکمین عنوان گرند اسلم خود آغاز کرد و پس‌ازآن در رقابت‌های ۵۰۰ امتیازی تنیس آکاپولکو در مکزیک به قهرمانی رسید تا بهترین شروع خود در یک ‌فصل تنیس را با ۱۵ پیروزی متوالی تجربه کند.

حضور او در رقابت‌های مسترز ایندیان ولز با قرعه استراحت در دور اول رقابت‌ها روبرو شد و او در دور دوم مقابل سباستیان کوردا، تنیس‌باز ۲۱ ساله و جویای نام آمریکایی قرار گرفت. سباستیان کوردا، نفر ۳۸ تنیس جهان که فرزند پیتر کوردا از تنیس‌بازان مشهور سال‌های دور تنیس است، ست اول را ۶-۲ به نادال واگذار کرد. مرد شماره چهار تنیس جهان در ست اول و در میان تشویق عده زیادی از تماشاگران که برای تماشای بازی او به استادیوم مرکزی مسابقات آمده بودند، بازی فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش گذاشت؛ اما ست دوم داستان کاملا تغییر کرد و کوردا با زدن ضربات قدرتمند فورهند، نادال را به انتهای زمین فرستاد و کار را برای تنیس‌باز اسپانیایی دشوار کرد تا جایی که موفق شد ست دوم را ۶-۱ پیروز شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ست سوم و نهایی برای نادال خیلی سخت آغاز شد، چراکه تنیس‌باز جوان آمریکایی به بازی خوب خود در ست سوم نیز ادامه داد و ۵ بر ۲ در گیم‌ها از نادال جلو افتاد و می‌توانست با بردن تنها یک گیم دیگر برنده این رقابت باشد؛ اما نادال با بازگشتی بی‌نظیر بازی را در گیم‌ها به تساوی کشاند و مسابقه به تایبرک کشیده شد و نادال موفق شد در تایبرک به پیروزی برسد و ست سوم را ۷-۶ از آن خود کند و درمجموع ۲ بر‌۱‌ برنده این رقابت نزدیک شود. هرچند که او در گیم‌های آخر مسابقه به نظر می‌رسید دوباره از ناحیه پا دچار مصدومیتی جزئی شده است، اما بدون توجه به این موضوع بازی را به اتمام رساند و شانزدهمین پیروزی پیاپی خود در رقابت‌های این فصل را به‌دست آورد.

نادال در دور سوم رقابت‌ها باید با دنیل اوانس بریتانیایی روبرو شود. نادال پس از برتری در این مسابقه گفت: باید بگویم خیلی خوش‌شانس بودم که در این مسابقه پیروز شدم. سباستیان واقعا استحقاق پیروزی در این مسابقه را داشت. این‌یکی از بدترین بازی‌های امسالم بود که انجام دادم و خوشحالم که در مرحله بعدی حضور دارم.

دریکی از دیدارهای مهم برگزارشده از دور دوم رقابت‌ها، استفانوس سیتسیپاس یونانی و بخت پنجم قهرمانی مسابقات نیز موفق شد در یک بازی نفس‌گیر، جک ساک، تنیس‌باز مطرح آمریکایی را ۲ بر ۱ مغلوب کند و به دور سوم رقابت‌ها برود.

بیشتر از تنيس