واکنش‌ها به توقف مذاکرات احیای برجام

طی روزهای اخیر با بالا رفتن قیمت نفت، این امیدواری ایجاد شده بود که احیای برجام مشکلات اقتصادی را برطرف کند

واکنش ها به مذاکرات وین- AFP

در پی توقف مذاکرات هسته‌ای در وین، واکنش‌های گسترده‌ای در فضای مجازی منتشر شد. بسیاری این موضوع را نتیجه گروکشی روسیه در برابر غرب دانستند.

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی بدون اشاره به خبر توقف مذاکرات در توییتر نوشت: «با آقای جوزپ بورل گفتگوی مفید و سازنده‌ای داشتم. تلاش‌ها برای رسیدن به توافق خوب ، قوی و پایدار در جریان است. توافق در دسترس است اگر طرف آمریکایی واقع بینانه رفتار کند. نتیجه مذاکرات وین را توافق جمعی مبتنی بر منطق و خرد تعیین می کند و نه رويكرد یک جانبه!»

وانگ کان، نماینده چین در مذاکرات وین در این رابطه گفت: «مذاکرات نمی‌تواند در خلأ سیاسی انجام گیرد و همواره باید نگرانی‌های همه طرف‌ها به‌طور بسیار صریح در نظر گرفته شود»

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیر در این رابطه گفت: «توقف در مذاکرات وین می‌تواند حل و فصل همه مسائل باقی‌مانده و یک چرخش نهایی را تسریع بخشد».

طی روزهای اخیر با بالا رفتن قیمت نفت، این امیدواری ایجادشده بود که احیای برجام مشکلات اقتصادی را برطرف کند؛ اما به نظر می‌رسد که پیش‌بینی‌ها به نتیجه نرسید.

در همین زمینه، عبدالناصر همتی، رئیس اسبق بانک مرکزی در حساب توییتر نوشت: «با برگشت دیرهنگام به مذاکرات برجام، بیش از این فرصت رشد اقتصادی را با «مذاکره از طریق ۵ واسطه ناهمگون و ذینفع» از دست ندهید. با قیمت فعلی نفت، هزینه فرصت صرفاً تأخیر در افزایش صادرات نفت خام، ماهانه ۴ میلیارد دلار است! از تلاش‌ها برای نیل به توافق حمایت کنیم.»