بلینکن: احتمال منع واردات نفت از روسیه در دست بررسی است

ایالات متحده هم‌اکنون نیز در پی تهاجم روسیه علیه اوکراین، مسکو و ولادیمیر پوتین را مورد یک رشته تحریم قرار داده است

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا- OLIVIER DOULIERY / POOL / AFP

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، می‌گوید که آمریکا با همکاری متحدان اروپایی‌اش «احتمال» تحریم واردات نفتی روسیه را مد نظر قرار می‌دهد.

روز یکشنبه، ۶ مارس، خبرگزاری سی‌ان‌ان به نقل از آنتونی بلینکن گزارش داد که ایالات متحده با همکاری متحدان اروپایی آن کشور، در حال بررسی امکانات تحریم واردات نفتی از روسیه است. به گفته او، این اقدام «برای مجازات هرچه بیشتر روسیه برای تهاجم بی‌دلیل علیه اوکراین» درنظر گرفته شده است.

وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: «در پیوند با موضوع نفت، نفت روسیه، روز گذشته دقیقا در مورد این موضوع با کابینه گفت‌وگوی تلفنی داشتم، و اکنون در حال مذاکره با متحدان و شرکای اروپایی‌مان هستیم تا ضمن حصول اطمینان از تامین بازارهای جهانی نفت، شرایط منع واردات نفت روسیه را هماهنگ کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای بلینکن افزود: «این موضوع، در این لحظاتی که صحبت می کنیم، فعالانه مورد بحث و گفت‌وگو قرار دارد.»

ایالات متحده هم‌اکنون نیز در پی تهاجم روسیه علیه اوکراین، مسکو و ولادیمیر پوتین را مورد یک رشته تحریم قرار داده است. اما از آنجایی که روسیه دومین بزرگترین صادر کننده نفت جهان است، تحریم بی‌سابقه خرید نفت از آن کشور احتمالا بهای این کالا را به‌ شدت افزایش می‌دهد و ضربه‌ای دردناک به مصرف‌کنندگان وارد خواهد کرد. 

هرچند میزان مصرف نفت تولیدی روسیه در آمریکا ناچیز است، این کشور در ماه دسامبر روزانه ۹۰ هزار بشکه نفت از روسیه خریداری کرده است. ارتباط‌های تنگاتنگ در بازارهای بین‌المللی نیز به معنای آن است که پیامد هرگونه ضربه تولید در یک بخش بازار جهانی، در سراسر آن احساس خواهد شد.

بیشتر از جهان