ترور پوتین، راهکار سناتور لیندزی گراهام برای پایان جنگ

از زمانی که روسیه در ۲۴ فوریه حمله نظامی به اوکراین را اعلام کرد، بیش از یک‌میلیون نفر از کشور فرار کرده‌اند

لیندزی گراهام در توییت دیگری گفت که تنها راه پایان جنگ این است که مردم روسیه تصمیم بگیرند این مشکل را برطرف کنند- AFP

در نهمین روز حمله روسیه به اوکراین، سناتور لیندزی گراهام از نزدیکان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، خواست تا او را ترور کنند.

روز پنجشنبه این سناتور کارولینای جنوبی در حساب توییتر خود پرسید که آیا رئیس‌جمهوری روسیه یک «بروتوس» دارد که بتواند او را بیرون کند و به جنگ پایان دهد؟ آیا بروتوس در روسیه وجود دارد؟ آیا سرهنگ اشتافنبرگ موفق‌تری در ارتش روسیه وجود دارد؟

اشاره او به مارکوس یونیوس بروتوس، سیاستمدار رومی است که دوست خود ژولیوس سزار را ترور کرد. او همچنین به کلاوس فون اشتافنبرگ هم اشاره‌ کرده که به دلیل تلاش برای کشتن آدولف هیتلر در سال ۱۹۴۴ مشهور است.

 گراهام در ادامه افزود: «تنها راه پایان جنگ این است که کسی در روسیه این مرد را بیرون کند. شما به کشور خود - و جهان - خدمت بزرگی می‌کنید.»

لیندزی گراهام در توییت دیگری گفت که تنها راه پایان جنگ این است که مردم روسیه تصمیم بگیرند این مشکل را برطرف کنند. او با اذعان به اینکه گفتن آن آسان، اما انجامش سخت است، به روس‌ها گفت: «مگر اینکه بخواهید تا آخر عمر در تاریکی زندگی کنید، از بقیه دنیا منزوی شوید و در فقر مطلق بمانید.»

از زمانی که روسیه در ۲۴ فوریه حمله نظامی به اوکراین را اعلام کرد، بیش از یک‌میلیون نفر از کشور فرار کرده‌اند. این در حالی است که درگیری‌های شدیدی همچنان در سراسر اوکراین در جریان است.

نیروهای روسیه در تلاش برای تصرف کی‌یف پایتخت اوکراین هستند، درحالی‌که شهرهای کلیدی مانند خارکیف، اودسا و ماریوپل به دلیل حملات موشکی و بمباران در آستانه فروپاشی قرار دارند. خرسون که یک شهر بزرگ اوکراین است، اولین شهری بود که در روز پنجشنبه سقوط کرد. طی درگیری‌های نظامی در هفته گذشته، هزاران نفر کشته یا زخمی شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز جمعه، در پی گلوله‌باران مداوم ساختمان‌ها توسط نیروهای روسی، در بزرگ‌ترین نیروگاه هسته‌ای اروپا در زاپروژیا یک آتش‌سوزی بزرگ رخ داد. اگرچه این آتش‌سوزی چند ساعت بعد خاموش شد، اما باعث ایجاد ترس از یک فاجعه هسته‌ای فاجعه‌بار شد که «ده برابر بزرگ‌تر از فاجعه چرنوبیل» در سال ۱۹۸۶ باشد.

ایالات‌متحده و سایر کشورهای غربی به دلیل تجاوز روسیه به اوکراین، تحریم‌هایی را علیه روسیه علیه اعمال کرده‌اند. اوایل این هفته، جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده، در سخنرانی خود حمله پوتین به اوکراین را «از پیش برنامه‌ریزی‌شده و بدون تحریک» خواند.

© The Independent

بیشتر از جهان