ریاض آماده میانجی‌گری میان روسیه و اوکراین است

شاهزاده محمد بن سلمان همچنین بر علاقه ریاض به حفظ ثبات در بازار نفت و نقش کشورهای عضو اوپک‌پلاس در این زمینه تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان سعودی، شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور، روز پنجشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، گفت که ریاض آماده است برای میانجی‌گری میان روسیه، اوکراین و همه طرف‌های درگیر در بحران جاری تمام تلاش خود را به کار گیرد.

شاهزاده محمد بن سلمان همچنین بر علاقه ریاض به حفظ ثبات در بازار نفت و نقش کشورهای عضو اوپک‌پلاس در این زمینه تاکید کرد.

در هشتمین روز از حمله نظامی روسیه به اوکراین و ادامه تنش‌ها در بازارهای نفت و انرژی، بهای نفت خام از بشکه‌ای ۱۱۷ دلار عبور کرد و این روند افزایش قیمت‌ همچنان ادامه دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز پنجشنبه، ۲۴ فوریه، هم‌زمان با آغاز حمله روسیه به اوکراین، قیمت نفت خام با پنج درصد افزایش، به بیش از ۱۰۰ دلار در هر بشکه صعود کرد. این افزایش قیمت در طول هفته گذشته همچنان ادامه یافت؛ تا آنجا که در روز پنجشنبه، ۳ مارس، بهای نفت برنت با چهار دلار و ۳۴ سنت افزایش به ۱۱۷ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه رسید. 

ولیعهد عربستان سعودی پیش‌تر، در گفت‌وگویی با نشریه آمریکایی آتلانتیک که روز پنجشنبه منتشر شد، در مورد جنگ در اوکراین گفت: «ما بحران اوکراین را با نگرانی دنبال می‌کنیم و معتقدیم که باید به دیپلماسی و گفت‌وگو بازگشت.»

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در یک رای‌گیری تاریخی حمله روسیه به اوکراین را نکوهش کرد و از مسکو خواست به جنگ و درگیری در کشور همسایه خود پایان دهد و نیروهای نظامی‌اش را از آن کشور خارج کند.

نشست اضطراری ویژه مجمع عمومی برای نخستین بار پس از حدود ۲۵ سال، به درخواست شورای امنیت برگزار شد. ۱۴۱ کشور از مجموع ۱۹۳ کشور عضو مجمع عمومی به قطعنامه محکومیت حمله روسیه رای مثبت دادند.

بیشتر از جهان