انتصابات تازه و گسترده طالبان؛ ۲۰ مقام جدید منصوب شدند

۲۰ مقام تازه در سطح استان‌ها و معاونت وزارتخانه‌ها معرفی شده‌اند

 بیشتر این تغییرهای سازمانی در استان‌های شمالی افغانستان صورت گرفته است‌ـ AFP

امارت اسلامی طالبان دست به انتصاب‌های تازه‌ای در سطح مقام‌های استان‌ها، معاونان وزارتخانه‌ها و فرماندهان پلیس زده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی طالبان و معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ این گروه، در صفحه توییترش و همچنین خبرگزاری باختر، نهاد رسانه‌ای طالبان، این تغییرهای سازمانی را منتشر کرده‌اند. بیشتر این تغییرها در استان‌های شمالی افغانستان صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری باختر، ملا محمد عیسی آخند به‌ سمت رئیس جدید شرکت برق افغانستان و مولوی محمد داوود مزمل به‌ سمت معاون نخست‌وزیر منصوب شده‌اند. همچنین استاندارها، معاونان استاندارها و فرماندهان پلیس در استان‌های پروان و کاپیسا در شمال افغانستان و استاندار کابل و ننگرهار در شرق افغانستان نیز تغییر کرده‌اند.

قاری بدر به سمت فرمانده پلیس استان قندوز و مولوی رحیم‌الله محمود به سمت فرمانده پلیس استان قندهار منصوب شده‌اند. در سطح ارتش طالبان نیز تغییراتی صورت گرفته و ملا عبدالخالق آخوند به‌‌عنوان معاون وزیر اقوام و سرحدات طالبان معرفی شده است.

این تغییرها که بیشتر در استان‌های شمالی افغانستان صورت گرفته‌اند، نشان می‌دهد که گروه طالبان درصدد تغییر چهره‌های قدیمی و گماشتن فرماندهان جنگی این گروه در این مناطق‌ است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نظر می‌رسد که با توجه به نزدیک شدن فصل بهار و احتمال افزایش حمله‌های جبهه مقاومت ملی علیه طالبان، این گروه درصدد است دست به اقدام‌های پیشگیرانه‌ بزند. طالبان در هفته گذشته، تحرکاتی در استان‌های پنجشیر و بغلان در شمال افغانستان داشت و چندین بار به سنگرهای جبهه مقاومت در این دو استان حمله کرد که با دادن تلفات، مجبور به عقب‌نشینی شد.

در همین حال، گزارش‌های تایید‌نشده‌ حاکی از آن است که تادین خان، برادر ژنرال عبدالرازق از فرماندهان قدرتمند ضد طالبان که در سال ۲۰۱۸ در قندهار کشته شد، در حال سازمان‌دهی جبهه تازه‌ای علیه طالبان در منطقه اسپین بولدک در قندهار است.

هرچند منابع رسمی تاکنون این خبر را تایید نکرده‌اند، با توجه به برخورد خشونت‌بار طالبان با قوم اچکزی که ژنرال عبدالرازق به آن قوم تعلق داشت و کشتن ده‌ها نفر از اعضای این قوم در قندهار پس از سقوط دولت اشرف غنی، احتمال خیزش مردم در قندهار از قبل‌ وجود داشت. 

امارت اسلامی طالبان در مورد دلایل این تغییرها اظهارنظری نکرده است و انتصاب‌های اخیر را بخشی از فعالیت حکومتی عنوان کرد.