حکم زندان برای یکی دیگر از اعضای خانواده قربانیان آبان ۹۸

فرزانه انصاری‌فر، خواهر فرزاد انصاری‌فر، به چهار سال و نیم زندان محکوم شد

فرزانه انصاری‌فر در روزهای گذشته، وقتی برای پیگیری وضعیت پدر و برادرش به دفتر دادستانی بهبهان مراجعه کرده بود، مورد ضرب‌و‌شتم قرار گرفت‌ـ عکس از پیک ایران

فرزانه انصاری‌فر، خواهر فرزاد انصاری‌فر، از کشته‌شدگان اعتراض‌های آبان ۹۸، با حکم شعبه یک دادگاه انقلاب بندر ماهشهر، به چهار سال و نیم حبس محکوم شد. اتهام او «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام» است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر، در صورتی‌ که این حکم در دادگاه تجدیدنظر تایید شود، ۳ سال و شش ماه از این محکومیت برای خانم انصاری‌فر، قابل‌اجرا است.

فرزانه انصاری‌فر در روزهای گذشته، وقتی برای پیگیری وضعیت پدر و برادرش به دفتر دادستانی بهبهان مراجعه کرده بود، مورد ضرب‌و‌شتم قرار گرفت.

نیروهای امنیتی ایران در شهرستان بهبهان ۲۹ بهمن، امین انصاری‌فر، پدر فرزانه انصاری‌فر، را نیز در دادسرای عمومی و انقلاب این شهر دستگیر کردند و به زندان فرستادند. آرمان انصاری‌فر، برادر او، نیز در فاصله کوتاهی پس از بازداشت پدر، دستگیر شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرزاد انصاری‌فر در جریان اعتراض‌های آبان سال ۹۸، با شلیک گلوله نیروهای امنیتی، جان باخت. خانواده انصاری‌فر به‌دلیل خون‌خواهی فرزندشان، بارها با تهدید و دستگیری نیروهای امنیتی مواجه‌ شده‌اند. 

امین انصاری‌فر در جریان برگزاری دادگاه مردمی آبان ۹۸، به‌عنوان شاهد از ایران حضور یافت و درباره کشته شدن فرزندش صحبت کرد.

حکومت ایران با فشار و تهدید، از خانواده قربانیان اعتراض‌های مردمی می‌خواهد سکوت کنند. در روزهای گذشته شهناز اکملی، مادر مصطفی کریم‌بیگی، از قربانیان اعتراض‌های سال ۸۸، نیز در پیامی ویدیویی گفت که ماموران امنیتی به خانه‌اش هجوم برده‌اند و تمام وسایل الکترونیکی از جمله تلفن‌های همراه را ضبط کردند. او با اشاره به احضار دخترش به دادگاه، گفت حکومت پسرش را کشته و حالا نوبت به دخترش رسیده است.

در روزهای اخیر، تعدادی دیگر از فعالان سیاسی و مدنی و خانواده آنان بازداشت شده‌اند؛ ماموران امنیتی پس از اینکه گوزل حاجی‌زاده، مادر زینب جلالیان، در ویدیویی خواستار آزادی و مرخصی فرزندش شد، او را به اداره اطلاعات ماکو منتقل و بازجویی کردند.

زرتشت احمدی راغب، فعال مدنی و یکی از امضاکنندگان نامه استعفای رهبر جمهوری اسلامی ایران، نیز روز ۲ اسفند بار دیگر دستگیر شد. شامگاه چهارشنبه ۴ اسفند، برخی منابع خبری از دستگیری حسین رونقی، کنشگر مدنی خبر دادند. او پیش‌تر نیز چندین سال را در زندان سپری کرده بود.

رونقی در یکی از آخرین توییت‌هایش، با اشاره به تصویب «طرح صیانت» در مجلس، نوشته بود: «طرح صیانت تصمیم کلیت نظام بر اساس نظر و خواسته رهبر جمهوری اسلامی است که گفته بودند «فضای مجازی باید مدیریت شود»، اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان در کنار هم در این چرخه مجری و تابع دستور بودند.»