آمریکا یک شبکه مالی حامی حوثی‌ها را تحریم کرد

این شبکه از سوی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیز سعید الجمل، حامی مالی حوثی‌ها، مدیریت می‌شود

هواداران حوثی‌ها روز دوشنبه در صنعا دست به تظاهرات زدند- MOHAMMED HUWAIS / AFP 

روز چهارشنبه، ۲۳ فوریه، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که یک شبکه بین‌المللی را که در تامین مالی جنگ شورشیان حوثی مورد حمایت ایران علیه دولت قانونی یمن و حملات این گروه شبه‌نظامی در کشورهای همسایه دست دارند، تحت تحریم قرار داده است.

بر اساس این بیانیه، شبکه مذکور که از سوی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، و نیز سعید الجمل، حامی مالی حوثی‌ها، مدیریت می‌شود، ده‌ها میلیون دلار از طریق شبکه‌ای پیچیده از واسطه‌ها، برای حمایت از حملات حوثی‌‌ها در یمن و منطقه، به آنان منتقل کرده است.

در آن بیانیه به‌نقل از برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم، آمده است که «با وجود درخواست مذاکره برای پایان دادن به این درگیری ویرانگر، رهبران حوثی به حملات موشکی و پهپادی علیه همسایگان یمن و کشتار غیرنظامیان بی‌گناه، در حالی که میلیون‌ها غیرنظامی یمنی از گرسنگی و آوارگی رنج می‌برند، ادامه می‌دهند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت خزانه‌داری آمریکا با بیان این که اقدام امروز با هماهنگی و همکاری نزدیک با همراهان آمریکا در حوزه خلیج فارس انجام شده است، از قول آقای نلسون تاکید می‌کند که واشنگتن به همکاری با متحدان منطقه‌ای خود برای پیشبرد اقدامات قاطع علیه آنانی که با جاه‌طلبی‌های خود خواستار طولانی شدن جنگ هستند، ادامه می‌دهد.

اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، روز دهم ژوئن ۲۰۲۱، سعید الجمل و شماری از اعضای شبکه او را به دلیل تامین مواد مورد نیاز حوثی‌ها، مانند نفت، تحت تحریم قرار داد.

نیروی قدس، شاخه برو‌ن‌مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران، نیز در سال ۲۰۰۷ از سوی دولت آمریکا به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده و تحت تحریم قرار گرفت.