اولین قاضی عرب مسلمان در دیوان عالی اسرائيل

خالد کبوب زاده شهر یافا و فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های تل‌آویو و برکلی کالیفرنیا است

خالد کبوب پیشینه طولانی در حوزه مبارزه با جرایم اقتصادی دارد - haaretz

روز دوشنبه، ۲۱ فوریه، کمیته گزینش حقوقی اسرائيل چهار عضو تازه دیوان عالی آن کشور را برگزید. دیوان عالی اسرائيل هیأتی متشکل از ۱۵ قاضی است و در صدر دستگاه دادگستری آن کشور قرار دارد. یک سوم کرسی‌های دیوان عالی اسرائیل را زنان در اختیار دارند. 

به گزارش اورشلیم پست، قاضی‌ها خالد کبوب، روت رونن، جیلا کنفی استاینیتز، همراه با یشیل کاشر، حقوقدان بخش خصوصی، به عنوان چهار عضو تازه دیوان عالی اسرائیل برگزیده شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خالد کبوب نخستین عرب مسلمان است که به عضویت در دیوان عالی اسرائیل منصوب می‌شود و جیلا کنفی استاینیتز نیز، که همسر یووال استاینیتز، عضو کابینه اسرائیل از حزب لیکود است، دارای تبار مزراحی است. مزراحی‌ها یهودیانی هستند که از جوامع شرقی و کشورهای خاورمیانه به اسرائیل آمدند. 

خالد کبوب پیشینه طولانی در حوزه جرایم اقتصادی دارد. این قاضی عرب مسلمان، ‌زاده شهر یافا است و در دانشگاه‌های تل‌آویو و برکلی کالیفرنیا تحصیل کرده است.

خالد کبوب از سال ۲۰۱۴ در فهرست نامزدها برای عضویت در دیوان عالی اسرائيل قرار داشته است. او جایگزین جورج قره می‌شود تا کرسی عرب‌های اسرائيلی را در دیوان عالی پر کند. این جایگاه تاکنون همواره در اختیار قاضی‌های عرب مسیحی قرار داشت. 

عرب‌های اسرائيل که عمدتا مسلمان یا مسیحی هستند، نزدیک به ۲۰ درصد جمعیت اسرائيل را تشکیل می‌دهند و زبان عربی تا سال ۲۰۱۸ یکی از زبان‌های رسمی در کشور اسرائيل محسوب می‌شد.

بیشتر از جهان