رئیس مرکز طبی کودکان تهران: بستری‌ ناشی از اومیکرون دو برابر پیک قبلی است

با وجود هشدارها مبنی بر افزایش ابتلای کودکان به کرونا، آموزش و پرورش تاکید دارد که مدارس باز باشند

بیشترین گروه سنی مبتلایان به کرونا سنین بین ۲ تا ۴ سال را شامل می‌شود - همشهری‌آنلاین 

رئیس مرکز طبی کودکان تهران با اعلام افزایش آمار مراجعه کودکان به دلیل کرونا و هشدار نسبت به این موضوع، از مسئولان خواست که در جلسه‌های ستاد مقابله با کرونا، نماینده‌ای از بیمارستان کودکان نیز شرکت داشته باشد.

رضا شروین بدو با اشاره به اینکه همچنان در پیک بروز کووید-۱۹ در کودکان هستیم، به ایسنا گفت: «تعداد مراجعه‌کنندگان بالا است. هرچند که بیشتر افراد درمان سرپایی می‌گیرند اما تعداد موارد بستری هم قابل توجه است تاجایی که دو بخش و دو ICU را به کووید-۱۹ اختصاص دادیم.»

او با بیان این که مرکز طبی کودکان تهران روزانه حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ مراجعه سرپایی و حدود ۱۰ تا ۱۵ بستری جدید دارد، گفت: «میزان موارد بستری دو برابر پیک قبلی شده است. اکنون حدود ۷۰ کودک بیمار بستری داریم که ۲۰ نفر آنها در بخش ICU هستند.» 

این فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان بیشترین گروه سنی مبتلایان را سنین ۲ تا ۴ سال دانست و با توجه به این که موج جدید بیشتر کودکان را درگیر می‌کند به کمیته‌های تصمیم‌گیرنده توصیه کرد که کارشناسان بهداشتی و کارشناسان مدارس و همچنین نماینده‌ای از بیمارستان کودکان هم در جلسات حضور داشته باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همزمان با اظهارات این متخصص در باره اوج‌گیری ابتلای کودکان به کرونا، وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که مدارس بسته نیست، همچنین مراکز پرورشی، تربیتی، فرهنگی و اردویی باید باز باشند و تعطیل نیستند.

اصغر باقرزاده، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت که وزیر تاکید دارد همه مدارس باز باشد و افزود: «وزیر حتی تاکید کرده سرکشی کنید که مدارس باز باشند. اینکه دانش‌آموز به مدرسه برود یا خیر، تابع شرایط بهداشتی است، اما مدرسه بسته نیست.»

مدارس در ایران در شرایطی به طور حضوری و ترکیبی (حضوری – آنلاین) به فعالیتشان ادامه می‌دهند که واکسیناسیون گروه‌های دانش‌آموزی زیر ۱۲ سال به تازگی در دستور کار قرار گرفته است.

روز یکشنبه یکم اسفند وزارت آموزش و پرورش در گزارشی از میزان واکسیناسیون در نظام آموزشی اعلام کرد که تا کنون ۸۶ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله دوز اول واکسن کرونا و ۷۶ درصد دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

طبق اطلاعات اعلامی از شبکه شاد - کانال اطلاع‌رسانی مراقبین سلامت مدارس- جمعیت کل دانش‌آموزان مشمول ۱۲ تا ۱۸ ساله (پایه هفتم تا دوازدهم)، شش میلیون و ۵۰۳ هزار و ۲۵۸ نفر است. تا روز ۲۷ بهمن ماه سال جاری پوشش نوبت اول در کل جمعیت ۸۶ درصد و پوشش کامل واکسیناسیون و دریافت دونوبت واکسن، در کل جمعیت ۷۶ درصد است.

بر این اساس تعداد تزریق دوز اول واکسن در جمعیت دانش‌آموزی پنج میلیون و ۵۹۱ هزار و ۱۷۹ مورد و تعداد تزریق دز دوم چهار میلیون و ۹۳۲ هزار و ۸۵ مورد است. 

بر اساس نقشه شیوع  کرونا در ایرن، ۳۳۷ شهر در وضعیت قرمز قرار دارند و با این حال، رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمتر از ۵۷ درصد گزارش شده است.