کودک زابلی در چاه‌افتاده به سرنوشت کودک مراکشی دچار شد

حیدر پس از سه روز، از چاه نجات یافت اما تلاش برای زنده ماندنش به جایی نرسید

پس از سه روز تلاش برای نجات حیدر، که در یکی از روستاهای استان زابل در جنوب افغانستان در چاهی سقوط کرده بود، عملیات نجات او با مرگش به پایان رسید.

انس حقانی، از اعضای ارشد امارت اسلامی طالبان، در صفحه توییترش نوشت آنان تلاش کردند تا حیدر را نجات دهند ولی تلاش‌ها به نتیجه نرسید. او پیش‌تر در صفحه توییترش نوشته بود به نجات کودک زابلی نزدیک شده‌اند، ولی علائم حیاتی کودک زیاد مشخص نیست.

حیدر کودکی بود که سه روز قبل در منطقه شوکاک در استان زابل افغانستان، در یک چاه ۳۷ متری سقوط کرد. او در این چاه گیر کرده بود و از همان زمان تیم‌های امدادی برای کمک به نجات این کودک دست به کار شدند.

عکس از خبرگزاری آریانا

دو روز قبل، ملا محمد یعقوب، سرپرست وزارت دفاع طالبان، و انس حقانی به منطقه رفته بودند تا شاهد تلاش‌ها برای نجات این کودک باشند.

ویدیوهایی که از روند نجات این کودک در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد نشان می‌داد که امداد‌گران با حفر زمین با بولدوزر تلاش می‌کردند به این کودک برسند. به گزارش باختر، که یک نهاد دولتی اطلاع‌رسانی است، صبح جمعه، حیدر پس از تلاشی ۹۶ ساعته، بالاخره از چاه بیرون کشیده شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش باختر، حیدر تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفت زیرا علائم حیاتی‌اش بسیار ضعیف بود؛ اما پس از ساعاتی، گفته شد تلاش دکترها برای زنده نگه‌ داشتن این کودک به‌ جایی نرسید و او جانش را از دست داد.

خبر سقوط کودک افغان در چاهی در استان زابل پس‌ از آن جهانی شد که امداد‌گران در مراکش نیز نتوانستند رایان، کودک پنج ساله مراکشی، را زنده از چاه نجات دهند. این مسئله باعث شد تا تلاش برای نجات کودک افغان نیز پوشش جهانی پیدا کند.

گروه طالبان نیز برای اینکه چهره مثبتی از خود نشان دهند، تمام نیروی خود را برای نجات حیدر بسیج کردند، تا حدی که حتی سرپرست وزارت دفاع طالبان نیز در عملیات نجات حیدر شرکت کرد. با این‌ حال، تمام این تلاش‌ها ناکام ماند و نتوانست جان حیدر را نجات دهد و او نیز مانند کودک مراکشی‌ جانش را از دست داد.