مامور تحویل آمازون کودک چهارماهه و والدینش را از آتش‌سوزی نجات داد

حدود هزار واحد مسکونی در آتش‌سوزی که گفته می‌شود مخرب‌ترین در تاریخ ایالت کلرادو بوده، ویران‌ شده است

شعله‌های آتش روز پنجشنبه شهرستان بولدر را در کام کشید - Marc Piscotty / AFP

یک خانواده اهل کلرادو از مامور تحویل کالای موسسه آمازون به‌خاطر نجات جانشان از زبانه‌های آتش‌سوزی «مارشال» در شهرستان «بولدر» در روزهای پنجشنبه و جمعه سپاسگزاری کرده است.

حدود هزار واحد مسکونی در آتش‌سوزی که گفته می‌شود مخرب‌ترین در تاریخ ایالت کلرادو بوده، ویران‌ شده است. ویدیوهای وحشتناکی که از فراز آسمان گرفته‌شده است، پیامد ویران‌کننده زبانه‌های این آتش‌سوزی طبیعی را که به دلیل وجود باد شدید به‌سرعت گسترش یافت، نشان داده است. شعله‌های آتش روز پنجشنبه شهرستان بولدر را در کام کشید. حدود ۳۰ هزار نفر از ساکنان بولدر مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند. 

مری استنلی، یکی از ساکنان ایالت کلرادو گفت او، همسر و کودک چهارماهه‌شان روز پنجشنبه در خانه‌شان در ناحیه «سوپریور» خواب بودند که بوی دود به مشامشان رسید. آن‌ها به‌سرعت در حال جمع‌آوری چند قلم مایحتاج بودند که شعله‌های آتش را در خارج از خانه دیده و متوجه شدند باید محل را به‌فوریت ترک کنند.

اما پس از تلاش برای تماس با همسایه‌ها، متوجه شدند همه محل را ترک کرده‌اند و آن‌ها را تنها گذاشته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این هنگامی بود که «لوان»، مامور تحویل جنس آمازون با پمپ دوچرخه‌ای که خانم استنلی و همسرش چند روز پیش از آن به آمازون سفارش داده بودند، از راه رسید.

لوان با مشاهده شرایط خانواده استنلی به آن‌ها پیشنهاد کرد با وانت تحویل جنس آن‌ها را از محل دور کند.

خانم استنلی به شبکه «کی دی وی آر» وابسته به فاکس نیوز گفت: «او در واقع کاملا آرام بود. او پیشنهاد کمک داد، ما را کنار وانتش سوار و در نزدیک‌ترین مرکز امداد پیاده کرد.»

او افزود: «اگر برای [کمک] لوان نبود ممکن بود بمیریم. او ناجی ما بود. فرشته کوچکی در لحظه‌ای که به او نیاز داشتیم.»

هرچند خانواده استنلی خانه‌شان را که در آتش‌سوزی خاکستر شده است، ازدست‌داده‌اند، اما هنوز در مورد گام بعدی تصمیم نگرفته‌اند.

خانم استنلی گفت: «نمی‌دانیم نقشه بعدی چیست، می‌دانید، ما تازه خانه‌مان را ازدست‌داده‌ایم.»

او در ادامه گفت: «بیشتر از خانه، درخصوص همسایه‌ها نگرانیم. می‌دانید، این[سنگ و آجر] نیست که خانه می‌سازد، بلکه مردم‌اند. ما تنها خوشحالیم که جان سالم به‌در بردیم.»

روز جمعه مسئولان از مردم خواستند به‌خاطر ادامه وجود شعله‌های پراکنده آتش تا زمانی که اوضاع امن اعلام‌ نشده است، از تلاش برای بازگشت به محله‌هایشان خودداری کنند.

تصور می‌شود موارد متعدد آتش‌سوزی در روز پنجشنبه به دلیل سقوط سیم‌های برق، هوای خشک و باد شدید با سرعت ۱۶۹ کیلومتر در ساعت، بوده است.

کلرادو یکی از ایالت‌های آمریکا است که به‌گونه‌ای بی‌سابقه در فصل تابستان دچار خشک‌سالی شد. میزان بارندگی و برف در شهرستان بولدر به‌مراتب کمتر از معمول بود که به خشکی هوا و بروز آتش‌سوزی لجام‌گسیخته انجامید.

در این میان به ۲۱ هزار سکنه شهر لوییزویل و ۱۲ هزار سکنه شهر سوپریور در نزدیکی لوییزویل گفته شده است که منطقه را ترک کنند.

 

© The Independent

بیشتر از جهان