مرگ کودک مراکشی گرفتار در چاه

ریان ۵ ساله روز سه‌شنبه هفته گذشته، کمی دور از خانه‌اش در روستایی در مراکش به درون چاهی ۳۲ متری افتاد

مقام‌های مراکشی شامگاه شنبه ۱۶ بهمن اعلام کردند که ریان کودک پنج ساله‌ای که به‌مدت چهار روز در چاه گرفتار بود، جان خود را از دست داد. 

ریان، پسر ۵ ساله مراکشی، روز سه‌شنبه هفته گذشته، کمی دور از خانه‌اش در روستایی در مراکش به درون چاهی ۳۲ متری افتاد.

به گزارش رسانه‌های مراکشی، گروه امداد با حفر تونل، سرانجام به کودک گرفتار رسیدند و او را از چاه خارج کردند اما دقایقی پس از آن، اعلام کردند که این کودک جان خود را از دست داده است.

محمد ششم، پادشاه مراکش، درگذشت این کودک را به خانواده‌اش تسلیت گفت.

در طول روزهای گذشته، گزارش‌های متعددی از مشاهده نشانه‌های حیات این کودک منتشر شد. در یک ویدیو که دوربین‌های امدادی آن را ضبط کرده بودند، رایان کوچک سر خود را کمی تکان داد.

به گزارش خبرگزاری مصری منا، این کودک دقایقی پس از عملیات نجات و انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد. طی چهار روزی که ریان در چاه بود، امدادگران از طناب برای فرستادن اکسیژن و آب به پایین و همچنین دوربینی برای نظارت بر این کودک استفاده می‌کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیروهای امدادی با حفر یک چاه موازی و سپس، کندن تونلی میان این چاه و چاه تنگی که رایان در آن گرفتار بود، توانستند او را بیرون بیاورند.

عملیات نجات این کودک را که چند روز به طول انجامید، میلیون‌ها نفر از مردم مراکش و ‌میلیون‌ها نفر در سراسر شمال آفریقا و جهان دنبال می‌کردند.
هشتگ عربی «رایان را نجات بدهید» در توییتر در روزهای اخیر فعال بود و توییت‌های بی‌شماری در همدلی با این کودک روستایی مراکشی فضای توییتر عربی را دستخوش هیجان و دل‌نگرانی کرده بود.

عملیات نجات این کودک از این‌رو بسیار حساس بود که کوچک‌ترین لرزه‌ای به‌دلیل حفر تونل می‌توانست آواری مرگبار را بر سر او خراب کند.

از روز گذشته نیز هلیکوپتری برای انتقال این کودک به بیمارستان، در حالت آماده‌باش منتظر بود.

بیشتر از جهان